۶ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹
کد خبر: 81439835
T T
۰ نفر

استفاده از پهپاد ترابري در رزمايش ارتش

۶ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۲۹
کد خبر: 81439835
استفاده از پهپاد ترابري در رزمايش ارتش

جاسك - ايرنا - پهپاد ترابري با قابليت حمل محموله هاي اعم از بمب ، مواد منفجره ، دارو و غذا در رزمايش مشترك نيروهاي ارتش تحت عنوان رزمايش محمدرسول الله(ص) استفاده شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين پهپادها توسط يگان هاي پهپادي نيروي زميني ارتش در روزهاي نخست رزمايش محمدرسول الله كه از چهارم دي ماه آغاز شده، مورد استفاده قرار گرفته است.

رزمايش مشترك نيروهاي ارتش از صبح چهارم دي ماه در منطقه اي به وسعت 2 ميليون و 200 هزار كيلومترمربع از شرق تنگه هرمز تا پايين تر از خليج عدن آغاز شد.

در روز نخست اين رزمايش يگان هاي نيروي زميني ، نيروي دريايي و قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا ارتش به گسترش يگان هاي خود در منطقه رزمايش پرداختند.

در روز دوم رزمايش نيروي زميني عمليات دفاع و آسيب رساني به دشمن فرضي كه از سواحل جنوب شرقي كشور وارد خاك ايران شده بودند را به اجرا گذاشتند.

همچنين نيروي زميني در اين رزمايش از ادوات و تجهيزات جديد خود از جمله در زمينه پهپادي ، زرهي ، تك تيراندازي و رگباري استفاده كردند.

استفاده از پهپاد ترابري و پهپادهاي انتحاري بخشي از اين رزمايش بود. پهپادها در اين رزمايش نقش انتحاري و جمع آوري اطلاعات پشتيباني را اجرا كردند.

همچنين بخشي از پهپادهاي نيروي زميني در قالب نيروهاي دشمن در رزمايش محمد رسوال الله(ص) وارد ميدان نبرد شدند و به انجام عمليات پرداختند.ك/3

668