۷ دی ۱۳۹۳، ۹:۰۲
کد خبر: 81440539
T T
۰ نفر

آغاز چهارمین مرحله از رزمایش نیروهای ارتش

۷ دی ۱۳۹۳، ۹:۰۲
کد خبر: 81440539
آغاز چهارمین مرحله از رزمایش نیروهای ارتش

جاسك - ایرنا - چهارمین مرحله از رزمایش مشترك نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان محمد رسول الله آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه رزمایش در چهارمین روز از رزمایش مشترك نیروهای ارتش به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن به آب های ساحلی یگان های پروازی، شناورهای سطحی، قایق های تندرو، زیردریایی های سنگین كلاس طارق و شناورهای بومی و بهینه شده به اجرای عملیات مین ریزی در گستره دریای عمان و منطقه رزمایش می پردازند.

همچنین در پی مین ریزی نیروهای مهاجم در راستای آسیب رساندن به خطوط مواصلاتی نیروهای خودی نیروی دریایی ارتش با استفاده از دستگاه مین روب به شكار مین ها خواهد پرداخت.

در این مرحله از رزمایش جنگنده های فانتوم نیروی ارتش به منظور پشتیبانی از یگان های شناور با شلیك موشك ماوریك بهینه شده از هواپیماهای F4 و سوخو 24 از نیروهای خودی حمایت می كنند.

رزمایش محمدرسول الله (ص) از صبح چهارم دی ماه در منطقه ای از شرق تنگه هرمز تا پایین تر از خلیج عدن در فضایی به وسعت 2 میلیون و 200 هزار كیلومتر مربع با حضور نیروی دریایی ، نیروی زمینی ، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در روز اول و دوم این رزمایش نیروهای ارتش به گسترش در منطقه پرداختند و در روز دوم یگان های نیروی زمینی با حمایت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا و نیروی هوایی ارتش از پیشروی نیروهای دشمن فرضی در سواحل جنوب كشور جلوگیری و به آنها حمله كردند.

سومین روز از رزمایش مشترك عملیات كشف ، شناسایی و ره گیری هواگردهای دشمن انجام شد و انواع رادارهای ثابت و تاكتیكی ، دیده بانی بصری ، سایت های شنود الكترونیك ، توپخانه های مختلف ، سامانه های كنترل و سامانه های موشكی به كار گرفته شدند.

اجتمام(3)**9303**9132 ** 1418
۰ نفر