۷ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۱
کد خبر: 81440622
T T
۰ نفر

آغاز چهارمين مرحله از رزمايش نيروهاي ارتش

۷ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۱
کد خبر: 81440622
آغاز چهارمين مرحله از رزمايش نيروهاي ارتش

جاسك - ايرنا - چهارمين مرحله از رزمايش مشترك نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران تحت عنوان محمد رسول الله آغاز شد.

به گزارش خبرنگارايرنا به منطقه رزمايش در چهارمين روز از رزمايش مشترك نيروهاي ارتش به منظور جلوگيري از نفوذ دشمن به آب هاي ساحلي يگان هاي پروازي، شناورهاي سطحي، قايق هاي تندرو، زيردريايي هاي سنگين كلاس طارق و شناورهاي بومي و بهينه شده به اجراي عمليات مين ريزي در گستره درياي عمان و منطقه رزمايش مي پردازند.

همچنين در پي مين ريزي نيروهاي مهاجم در راستاي آسيب رساندن به خطوط مواصلاتي نيروهاي خودي نيروي دريايي ارتش با استفاده از دستگاه مين روب به شكار مين ها خواهد پرداخت.

در اين مرحله از رزمايش جنگنده هاي فانتوم نيروي ارتش به منظور پشتيباني از يگان هاي شناور با شليك موشك ماوريك بهينه شده از هواپيماهاي F4 و سوخو 24 از نيروهاي خودي حمايت مي كنند.

رزمايش محمدرسول الله (ص) از صبح چهارم دي ماه در منطقه اي از شرق تنگه هرمز تا پايين تر از خليج عدن در فضايي به وسعت 2 ميليون و 200 هزار كيلومتر مربع با حضور نيروي دريايي ، نيروي زميني ، نيروي هوايي و قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا ارتش جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.

در روز اول و دوم اين رزمايش نيروهاي ارتش به گسترش در منطقه پرداختند و در روز دوم يگان هاي نيروي زميني با حمايت قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا و نيروي هوايي ارتش از پيشروي نيروهاي دشمن فرضي در سواحل جنوب كشور جلوگيري و به آنها حمله كردند.

سومين روز از رزمايش مشترك عمليات كشف ، شناسايي و ره گيري هواگردهاي دشمن انجام شد و انواع رادارهاي ثابت و تاكتيكي ، ديده باني بصري ، سايت هاي شنود الكترونيك ، توپخانه هاي مختلف ، سامانه هاي كنترل و سامانه هاي موشكي به كار گرفته شدند.ك/3

668