۷ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۲۵
کد خبر: 81441108
T T
۰ نفر
رژه دريايي ارتش در آخرين روز از رزمايش محمد رسول الله (ص) برگزار مي شود

بندرعباس-ايرنا- فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: به منظور به نمايش گذاشتن اقتدار نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي، رژه دريايي در آخرين روز از رزمايش محمد رسول الله( 10 دي ماه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، امير دريادار 'حبيب الله سياري' روز يكشنبه در برنامه تلويزيوني شبكه خبر افزود: اساس برگزاري اين رزمايش با وجود وسعت 2 ميليون 200 هزار كيلومترمربع ، نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي است و مابقي نيروها براي پشتيباني از نيروي دريايي در اين رزمايش حضور داشته و با يكديگر هماهنگ هستند.

وي اضافه كرد: در طول برگزاري اين رزمايش، يگان هاي شناور نيروي دريايي، تكاوران، موشك ها و ساير يگان ها از ساحل مكران تا درياي عمان و مدار 10 درجه و خليج عدن، استقرار داشته و اقدامات خوب و موفقي انجام داده اند.

امير سياري ادامه داد: تا امروز بررسي انواع عمليات ها در مرحله تاكتيكي رزمايش در دو بخش نيروي خودي و دشمن به اتمام رسيد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به رونمايي از سامانه مين تركيبي در چهارمين روز از رزمايش محمد رسول الله(ص) براي نخستين بار، گفت: اين سامانه از تجهيزات پيشرفته برخوردار بوده و داراي فناوري بالايي است كه البته براي بكارگيري افراد در اين سامانه، نيازمند ارايه تخصص و آموزش هاي ويژه اي هستيم.

به گفته امير سياري، ارتش جمهوري اسلامي از نظر فناوري توانايي ساخت، توليد و نگهداري اين سامانه را داشته و امكان انتقال تكنولوژي و آموزش آن به كشورهاي همسايه را دارا است.ك/3

7198/668