۸ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۱۱
کد خبر: 81442866
T T
۰ نفر
دو ميليون و 200 هزار نفر از مرز مهران به عراق تردد كردند

ايلام-ايرنا- مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان ايلام گفت: امسال تاكنون دو ميليون و 200 هزار نفر به صورت رسمي از مرز بين المللي مهران به شهرهاي مذهبي عراق تردد كرده اند.

'مهرداد جهاني' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بر اساس بررسي ها، 710 هزار نفر از اين افراد اتباع خارجي و حدود يك ميليون 500 هزار نفر ايراني بوده اند كه از مرز بين المللي مهران به داخل و خارج از كشور رفت و آمد داشته اند.

وي افزود: مقايسه اين آمار با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افزايش 22 درصدي تردد مسافر و گردشگر مذهبي از پايانه مرزي مهران است.

وي اضافه كرد: بيشترين حجم مسافر مربوط به ايام اربعين حسيني (ع) در آذر ماه 93 بود كه بيش از يك ميليون نفر به شكل رسمي از راه اين پايانه مرزي به عراق تردد داشته اند.

جهاني گفت: پايانه مرزي مهران يكي از كانون هاي مهم تردد و جابه جايي مسافر در كشور محسوب مي شود كه از مزيت كوتاهي مسافت و امنيت مناسب و بالا برخوردار است.

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان ايلام ادامه داد: بيشتر گردشگران مذهبي براي سفر و زيارت عتبات عاليات از مرز بين المللي مهران راهي عراق مي شوند به گونه اي كه حتي بسياري از زوار كه از مرزهاي چزابه، شلمچه و خسروي به عراق سفر كرده بودند باز از مرز مهران وارد كشور شدند.

وي تاكيد كرد: اين ميزان تردد كه بدون شك تا پايان سال افزايش نيز خواهد داشت، نيازمند ساماندهي و تامين زيرساخت هاي مناسب است.

جهاني ابراز اميدواري كرد كه دولت در سال آينده با توجه ويژه به استان ايلام به خصوص مرز بين المللي مهران امكانات زير ساختي و تعريض راه هاي اين مسير را در دستور كار قرار دهد.

به گزارش ايرنا، شمار زوار اربعين حسيني امسال در مرز بين المللي مهران به اندازه اي بود كه روزانه سه هزار اتوبوس و هزاران دستگاه خودرو شخصي كار جابه جايي زوار را به ديگر مناطق كشور بر عهده داشتند.

پايانه مرزي مهران در 100 كيلومتري جنوب باختري شهر ايلام قرار دارد.

7177/565