۸ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۵۳
کد خبر: 81443089
T T
۰ نفر
رييس اتاق بازرگاني عمان: فرصت هاي بزرگ سرمايه گذاري در ايران وجود دارد

كرمان - ايرنا - رييس اتاق بازرگاني كشور عمان گفت: فرصت هاي بزرگ اقتصادي و سرمايه گذاري در ايران ديده مي شود.

به گزارش ايرنا، سعيد بن صالح الكيومي روز دوشنبه در ديدار با استاندار و فعالان حوزه اقتصادي استان كرمان در محل استانداري افزود: متاسفانه روابط خوب سياسي بين ايران و عمان منتج به روابط تجاري مثبت در سطح گسترده نشده است.

وي به روابط ديرينه بين ايران و عمان اشاره و تاكيد كرد: روابط حسنه اي در زمينه سياسي از ديرباز بين اين دو كشور بوده و به آن خدشه اي وارد نشده است.

وي گفت: تبادلات تجاري در اهداف كوتاه مدت بايد تعريف شده و معين باشد تا موجب آسيب هاي اقتصادي نشود.

رييس اتاق بازرگاني عمان با اشاره به بازار نفت و نوسانات آن افزود: در زمينه رونق اقتصادي مشكلاتي ظاهر خواهد شد.

وي اظهار كرد: در حال حاضر يكسري سرمايه گذاري از طريق سرمايه گذاران و تاجران عماني در كشور ايران صورت گرفته و اين انتظار را داريم كه عمان و فعالان اقتصادي آن در يك كشور اسلامي سرمايه گذاري كنند.

وي گفت: يكي از گذرگاه هاي اصلي كه توليدات اين كشور مي تواند از راه آن به كشوره هاي آفريقايي و كشورهاي حوزه خليج برسد، عمان است.

الكيومي ادامه داد: بندرهاي خوبي در اين حوزه داريم كه مي توانند كمك بسيار بزرگي براي ايران در زمينه توسعه صادرات باشند و تجار ايراني از آنها استفاده كنند.

وي گفت: بازار بين المللي عمان همه درهاي خود را براي گسترش روابط تجاري و اقتصادي باز كرده است.

به گفته وي در حال حاضر گفت و گوي صميمانه و جدي بين تاجران ايراني و عماني وجود ندارد.

رييس اتاق بازرگاني عمان به گفت و گوي چند روز اخير خود در ايران درباره مسائل اقتصادي و تجاري دو كشور اشاره كرد و افزود: اميدواريم با حمايت ويژه از اتاق بازرگاني مشترك ايران و عمان تحولي در زمينه صادرات و واردات فراهم شود.

وي گفت: صحبت هايي در اتاق بازرگاني مشترك ايران و عمان انجام و مقرر شد با تشكيل يك هيات هفت نفره از سوي ايران و عمان بتوانند هر ماه جلساتي را در خصوص رفع موانع موجود در اين بخش در كشور ايران و عمان داشته باشند.

وي به تشريح موانع موجود براي فعاليت گسترده تاجران اشاره و يكي از اين موانع را گرفتن ويزا عنوان كرد و افزود: گفت و گويي با سفير عمان در خصوص ويزاهاي سه ماهه شده است و حتما در برگشت خود به عمان بيشتر پيگير اين مسئله خواهم شد.

الكيومي به نبود خط كشتيراني بين دو كشور اشاره كرد و گفت: اولين مشكل در زمينه مبادلات بين دو كشور نبود يك خط كشتيراني است اما اميدواريم با ملاقاتي كه با روساي كشتيراني داشتيم اين خط مبادلات جديد فراهم شود.

رييس اتاق بازرگاني عمان تاكيد كرد: يك رايزن تجاري از سوي دولت عمان در ايران مستقر خواهيم كرد تا به بررسي راهكارها و ايجاد تبادل بيشتر تجاري بپردازد.

7439/8154