توجه ويژه رهبري و رييس جمهوري آينده روشني براي استان نويد مي دهد

زاهدان- ايرنا- استاندار سيستان و بلوچستان در حاشيه سفر رييس جمهوري به چابهار گفت: توجه ويژه رهبر معظم انقلاب و دكتر روحاني رييس جمهوري، نويد بخش توسعه و پيشرفت همه جانبه استان در آينده اي نزديك است.

'علي اوسط هاشمي' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به ظرفيت هاي بالاي سيستان و بلوچستان، توسعه تجاري و اقتصادي مهمترين محورهاي اجراي پروژه هاي عظيم زيربنايي و عمراني از سوي دولت تدبير و اميد در استان است.

وي اظهار داشت: رييس جمهوري و اعضاي هيات دولت در سفر فروردين ماه سالجاري به سيستان و بلوچستان حدود 130 مصوبه را براي توسعه استان به تصويب رساندند و شخصا پيگيري روند اجراي اين پروژه ها را دنبال مي كند كه نشان دهنده توجه ويژه دكتر روحاني به تسريح در روند پيشرفت استان است.

وي گفت: اختصاص يك ميليارد و 600 ميليون دلار براي اجراي شبكه گاز رساني استان، دو هزار و 200 ميليارد تومان براي اجراي طرح انتقال آب با لوله به مزارع كشاورزي و آبياري تحت فشار در 146 هزار هكتار كه زمينه ساز شغل پايدار مي شود، اختصاص هشت ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي براي مهار آبهاي مرزي كشور و ساخت سد شهري كور و ماشكيل از جمله طرح هاي زيربنايي دولت تدبير و اميد در استان است.

استاندار سيستان و بلوچستان تامين آب شهرستان چابهار از محل سدهاي ايجاد شده، لايروبي و توسعه اسكله هاي بندر چابهار براي پهلوگيري كشتي هاي 100 هزار تني و بالا بردن ظرفيت تخليه و بارگيري اسكله هاي شهيد بهشتي و شهيد كلانتري با تاكيد رييس جمهور تا 86 ميليون تن و اكتشاف 86 هزار كيلومتر مربع از معادن استان را از ديگر طرح هاي در دست اجراي دولت در استان برشمرد.

هاشمي گفت: ساخت دو كارخانه سيمان جديد، كارخانه هاي پتروشيمي در چابهار و ايرانشهر، هاپ سوم خودروسازي كشور در چابهار و كارخانه لاستيك سازي با ظرفيت 50 هزار تن در رامشار از طرح هاي بزرگ اجرايي در سيستان و بلوچستان بحساب مي آيند.

استاندار سيستان و بلوچستان با تقدير از سفر امروز رياست جمهوري به چابهار گفت: حضور رييس جمهوري براي بررسي توسعه بندر چابهار از نزديك، نشان از عمق توجه دولت تدبير و اميد به توسعه و پيشرفت استان دارد.

هاشمي افزود: رييس جمهور در اين سفر قرار است از روند توسعه سواحل مكران بازديد و از نزديك روند توسعه اسكله هاي بنادر استان را مورد بررسي قرار دهد.

استاندار سيستان و بلوچستان اظهار داشت: مجتمع پتروشيمي و كارخانه خودروسازي چابهار از ديگر موضوعاتي است كه رييس جمهور در سفر امروز خود روند اجراي آنها را مورد بررسي قرار مي دهد.

7307/653