رييس جمهور از رژه دريايي سان مي بيند/ پيام رزمايش به دوستان و دشمنان

جاسك- ايرنا- فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي گفت: رييس جمهور فردا در آخرين روز از رزمايش محمد رسول الله (ص) از رژه دريايي يگان هاي شناور سان مي بيند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، امير دريادار «حبيب الله سياري» كه عصر سه شنبه در شبكه خبر سخن مي گفت با بيان اين مطلب افزود: رژه وسيع دريايي يگان هاي شناور در درياي عمان و نمايش باشكوه قدرت دريايي فردا چهارشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمين «حسن روحاني» برگزارمي شود.

وي ادامه داد: در همين راستا ناوشكن جمهوري اسلامي جماران و ناو پشتيباني رزمي بوشهر كه در قالب ناوگروه سي و دوم در خليج عدن و شمال اقيانوس هند مشغول انجام مأموريت بودند به آب هاي كشورمان بازگشتند تا در رژه فردا شركت كنند.

ناوگروه مزبور 11 آبان ماه و همزمان با عاشورا به ماموريت مزبور اعزام شد.

رزمايش مشترك نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران تحت عنوان رزمايش «محمد رسول الله(ص)» از چهارم دي ماه در منطقه اي به وسعت دو ميليون و 200 كليومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا شمال اقيانوس هند و پايين تر از خليج عدن در حال برگزاري است و تا دهم دي ماه ادامه خواهد داشت.

سياري ششمين روز از رزمايش بزرگ محمد رسول الله (ص) را روز پرتحرك و جوش و خروشي براي جواناني كه در ناوچه ها،هواناوها، توپخانه ها،بالگردها و غيره حضور داشتند، توصيف كرد و گفت: امروز اين جوانان توانستند با يك تاكتيك هماهنگ و آموزش در سطح بالا، عملياتي اجرا و حجم آتش زيادي در منطقه برپا كنند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: با اين حجم زياد آتش اين احساس دست مي داد كه هر كسي قصد تعرض به كشور را داشته باشد با جهنمي از آتش روبرو و از تصميم خود منصرف مي شود.

سياري با بيان اينكه اين رزمايش دو پيام يكي براي دوست و يكي براي دشمن دارد، گفت: به كشورهاي همسايه پيام صلح و دوستي مي دهيم و به آنها مي گوييم كه ارتقاي توان رزمي ايران در دريا براي دفاع از كشور است و قصد تعرض به هيچ يك از كشورهاي همسايه را نداريم.

وي خطاب به دشمنان ادامه داد: دشمن اگر مي خواهد هر گونه تهديدي عليه ايران متصور شود، بايد بداند كه توان رزمي ايران در سطحي قرار گرفته كه جهنمي از آتش را مي تواند در سطح دريا، ساحل، زير دريا و ناوها ايجاد كند.ك/3

668