مردم ایران برای مقابله با فتنه مصمم هستند/ بحرین نسبت به آزادی شیخ سلمان اقدام كند

تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه مسیر فعالیت فتنه گران اگر با حضور مردم و تصمیم قاطع مسوولان معالجه نشود، هزینه های بعدی آن بیشتر خواهد بود، گفت: مردم ما با حضور خود در نهم دی، محكومیت طرفداری از فتنه را سر دادند و اعلام كردند كه مصمم هستند تا جلوی فتنه بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین كاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با تجلیل از مردم ولایتمدار بخاطر گرامیداشت سالروز نهم دی در شهرهای مختلف، افزود: مردم در این اجتماع باشكوه هم هشدار به فتنه گران را بار دیگر سر دادند و هم توجه داشتند كه این فتنه ریشه كن نشده است.

وی با بیان اینكه «ریشه فتنه هنوز موجود است و دیدیدم طرفداران فتنه كه در اقلیت محض هستند در روز 16 آذر از فتنه و فتنه گر» حمایت كردند، اظهارداشت: نفوذ برخی فتنه گران و طرفداران آنان در مجاری اجرایی كشور هشدار جدی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: این روزها برخی كه در فتنه بازارگرمی می كردند در حال حاضر شهر به شهر راه افتاده اند و بعضی از دانشگاه ها نیز محل امن و باشگاه تبلیغاتی این ها شده است.

صدیقی افزود: در حال حاضر نیز از امكاناتی استفاده می كنند كه حق آنان نیست؛ از هم اكنون برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برنامه ریزی می كنند تا بتوانند در متزلزل كردن پایه های نظام در آینده موثر باشند.

وی ادامه داد: اما من به این ها می گویم كه شما چندبار می خواهید تجربه كنید؛ حضور در صحنه مردم جلوه عنایت حق تعالی و مولای ما حضرت بقیه الله (عج) است.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز برخی از سران فتنه در حصر و برخی نیز آزاد هستند و در آزادی نیز از از برخی جاها حمایت می شوند و در رسانه ها با اینكه ممنوع التصویر و ممنوع التبلیغ بودند اما امكانات وسیع از طریق مجاری اجرایی در اختیار این هاست و جولان می دهند و نشان می دهند كه همچنان سر موضع خود هستند.

صدیقی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران به دستگیری شیخ سلمان در بحرین اشاره كرد و اظهارداشت: این دستگیری یك عمل ضد قانون، ضد اخلاق و ضد مردمی است.

وی ادامه داد: نمی شود گفت در حكومت بحرین یك اقلیت سنی در مقابل اكثریت مردم شیعه ایستاده اند چرا كه این ها نه سنی و نه شیعه هستند و ماموران انگلیس و آمریكا هستند كه فكر می كنند با فشار، زندان، دستگیری، باطوم، گاز اشك آور و تخریب مساجد و حسینه ها می توانند این حركت را متوقف كنند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به حاكمان بحرین گفت: چهار سال از حوادث گذشته است و انواع فشارها را آوردید و دیدید كه خاموشی ندارد لذا برگردید و پیام آیت الله سیستانی مرجع بزرگ تشیع در نجف را گوش كنید كه به حكومت بحرین هشدار دادند تا نسبت به آزادی شیخ سلمان هرچه زودتر اقدام كند.

صدیقی افزود: ما نیز این هشدار را می دهیم و می خواهیم بر سر عقل بیایید و این خواسته قانونی و به حق و موافق با شعارهای بین المللی را بشنوید و تا دیرنشده راه شاه و مبارك و دیگر اشراری كه در منطقه بودند را با این فشارها ادامه ندهید و دست از این كار بردارید.

خطیب نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر اینكه خدا را از یاد نبریم و دشمن بیرونی و داخلی را نیز فراموش نكنیم، گفت: مردم ایران دشمن فریبكار و بی رحمی دارند.

صدیقی خطاب به مردم افزود: استكبار دشمن همیشگی شماست و قصد جان، آبرو، ناموس و اسقلال شما را دارد و این انقلاب و نظام كه ناموس شماست مورد هدف و تهدید استكبار قرار دارد.

وی ادامه داد: صهیونیسم جهانی ریشه شر در عصر ماست و این شیاطین هستند كه به تكفیری ها و حكومت های مزدور منطقه خط می دهند و این ها نیز دلارهای خود را صرف تكفیری ها می كنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: باید دشمنان بیرونی را جدی بگیرید و او را حقیر و بیچاره نشمارید چرا كه كم بودن دشمن هم زیاد است همانطور كه كم بودن فقر و بیكاری نیز زیاد است.

صدیقی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس نماز افزود: اجلاس نماز از وقایع مباركی است كه 23 سال است تكرار می ‌شود و پیام رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه كارساز و اجرایی است كه فرمودند اینك وقت ارزیابی است كه هم تاثیر این حركت در توسعه نمازگزاران از نظر كمی و هم از نظر كیفی در خشوع رحمانی بررسی شود.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس نماز پیامی برای همه كسانی است كه از نظر دینی و مسوولیت اجتماعی در توسعه مساجد یا ساخت فیلم موثر هستند كه در این زمینه باید ارزیابی كنیم و بدانیم چقدر پیشرفت كرده‌ ایم.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره برگزاری موفق رزمایش مشترك محمد رسول الله (ص)، از ارتش ولایت ‌مدار و مقتدر تشكر كرد و گفت: در رزمایش مقتدرانه ارتش، شكوه و اقتدار دشمن شكن به نمایش گذاشته شد كه در آب ‌های بین‌المللی به وسعت دو میلیون و 200هزار كیلومتر با انواع نمایش ‌های تاكتیكی و اقتداری هم به دوستان داخلی دلگرمی داده شد و هم به كشورهای همسایه این پیام اعلام شد كه تا این اندازه به دامن بیگانگان پناه نبرید، قدرت كافی در منطقه هست و ارتش ما هر حركت شومی را می ‌تواند در نطفه خفه كند.

صدیقی در ادامه به 17 دی ماه سالروز كشف حجاب از سوی رضاخان اشاره كرد و اظهارداشت: حساسیت دنیای غرب به عفاف و حجاب زنان نشانه تاثیرگذاری حجاب و عفت در كاهش نفوذ استعمارگران است.

وی ادامه داد: آنچه امروز با زن رفتار می ‌كنند تحقیر زن و مردسالاری است زیرا زنان را مانند ابزار می‌ دانند.

امام جمعه موقت تهران گفت: سیاسیون صهیونیست ها و مقامات مرد غربی خود را پوشیده می‌ دارند ولی زن‌ ها را بزك كرده به مجالس می ‌آورند كه بگویند شما عروسك ما هستید كه این مسئله سقوط زن در فرهنگ است.

صدیقی با تاكید بر اینكه حجاب تاكید بر هویت زن است، خاطرنشان كرد: در مورد مرز بین زن و مرد نباید حركتی انفعالی داشته باشیم و باید نسبت به ظلم به زنان هجوم ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین كاظم صدیقی همچنین در خطبه نخست نماز عبادی - سیاسی این هفته تهران با بیان اینكه ریختن آبروی مومن همانند ریختن خون مومن است گفت: اگر فردی را بكشید یا آبروی او را بریزید به یك میزان مرتكب گناه شده اید.

وی با تاكید بر لزوم رعایت تقوای الهی و دوری از غضب خداوند، نمازگزاران، دلدادگان خدا، راهیان راه دین، پاك دلان و مومنان به شناخت وظایف، شناخت مسوولیت فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، عمل به وظایف و ترك محرمات در فرایض الهی و حفظ نظام اسلامی توصیه كرد.

وی ادامه داد: نماز امانتی است كه وقتی حضرت امیر المومنین علی (ع) به اقامه آن برمی خواستند رنگ خود را می باختند و دست پاچه می شدند و به خود می لرزیدن به حضرت عرض شد كه این چه حالی است كه هنگام اقامه نماز بر شما پیش می آید، فرمودن وقت ادا امانت رسیده است كه آسمان و زمین از حمل آن برخود لرزیده اند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: نماز را، نماز را، نماز را مهم بشماریم، نماز ستون خیمه دین است، هم نماز اول وقت بخوانیم و هم خضوع، خشوع و حضور قلب در هنگام اقامه آن داشته باشیم و نماز را زیارت خدا بدانیم و هنگام نماز نور بگیریم تا این فرضیه الهی اكسیری باشد كه ما و زندگی مان را متحول كند.

وی گفت: در میان گناهانی كه آسیب می زنند گناهان نماز است، پیامبر اسلام(ص) در پاسخ به درخواست فردی كه از وجود نازنین ایشان تقاضای یك نسخه شفابخش كارساز در زندگی كردند، حضرت فرمودند: احفظ لسانك. دوبار دیگر متقاضی درخواست كرد و ایشان فرمودند: احفظ لسانك.

امام جمعه موقت تهران توضیح داد: درخانه، محیط كار، اداره، درس، تعلیم و تعلم زبانمان، زبان دین باشد و زبان اخلاق باشد نیش زبان، دروغ، غیبت، تهمت، تحقیر این ها انسان را بیچاره و در پیشگاه خدا بی آبرو می كند مواظب زبانمان باشیم تا با آن حیثیت اشخاص و آبروی آنها را از بین نبریم.

وی گفت: آبروی مومن مثل خون مومن است فردی را بكشید و خونش را بریزید یا آبروی اش را ببرید هر دو از نظر عظمت جنایت و شدت فاجعه در یك ردیف قرار دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: در خطبه نخست توفیق داشتیم كه به تماشاگاه راز بیاییم و از رازهای سوره مباركه حمد با شما نمازگزاران جمعه گفت و گو داشته باشیم. در هفته های گذشته در خصوص مسئله حمد نكاتی را به محضر شما تقدیم داشتیم كه یك دو مورد دیگر را در این خطبه خدمت شما عرض خواهیم كرد.

(3) 9254 **7029 ** 1418
۰ نفر