۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۵۰
کد خبر: 81452119
T T
۰ نفر
ظریف فردا در صحن علنی به سوال های نمایندگان پاسخ می دهد

تهران- ایرنا- سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه فردا (سه شنبه) با حضور در صحن علنی به سوال های نمایندگان پاسخ می دهد.

«بهروز نعمتی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: جواد كریمی قدوسی نماینده مردم مشهد قرار است فردا این سوال ها را به نمایندگی از سوال كنندگان مطرح كند.

كریمی قدوسی پیش از این در جمع خبرنگاران گفته بود كه هفت سوال 100 نماینده مجلس شورای اسلامی تجمیع شده است و من به عنوان نماینده سوال كنندگان این سوال را مطرح خواهم كرد.

رسیدگی به سوال از رییس دستگاه دیپلماسی به رغم اصرار ظریف برای حضور در صحن علنی و پاسخ به پرسش های نمایندگان به دلایل مختلف از جمله حضور در مذاكرات هسته ای و برگزاری اجلاس «جهان ضد خشونت و افراطی گری» چندین بار به تاخیر افتاد.

حسن قشقاوی معاون كنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه نیز امروز در گفت وگو با ایرنا گفت: ظریف وزیرامور خارجه در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس به سوال های نمایندگان پاسخ می دهد.

وی درباره سوال ها از وزیر امور خارجه افزود: مجموعه سوال هایی كه از اسفند ماه سال 1392 تاكنون مطرح بوده است، تجمیع شده و در قالب 4 یا 5 سوال مطرح خواهد شد كه وزیر امور خارجه قرار است به كریمی قدوسی نماینده سوال كنندگان پاسخ دهد.

براساس ماده 210 آیین نامه داخلی مجلس، در جلسه سوال از وزیر ابتدا كمیسیون ذیربط گزارش خود را در مدت 5 دقیقه ارایه می كند و سپس وزیر و نماینده سوال كننده به ترتیب و هر كدام حداكثر به مدت 15 دقیقه توضیحات خود را ارایه می دهند. بعداز پاسخ های وزیر

در صورت قانع نشدن سوال كننده، رییس جلسه نظر مجلس را در این مورد اخذ می كند.

سوال كریمی قدوسی و جمعی دیگر از نمایندگان در مورد مذاكرات و محتوای توافق ژنو، عملكرد تیم مذاكره كننده و زیاده خواهی های آمریكا است.

سیام**9103**1336
۰ نفر