عاملان ترور معلم بسيجي در سرباز به سزاي عمل خود مي رسند

زاهدان- ايرنا- معاون تربيتي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: عاملان ترور معلم بسيجي 'عيسي شهركي' در شهرستان سرباز قطعا به سزاي عمل خود مي رسند.

به گزارش روز دوشنبه استانداري سيستان و بلوچستان،' حميدرضا كفاش' در ديدار با معاونان سياسي اجتماعي و امنيتي و انتظامي استاندار سيستان و بلوچستان با محكوم كردن اين جنايت افزود: اين گونه تحركات فاقد ارزش نظامي و عملياتي است و قطعا عوامل اين جنايت به زودي دستگير و به سزاي اعمال خود خواهند رسيد.

وي رسالت معلم را تعليم و تربيت ديني و اسلامي ذكر كرد و گفت: روشنگري و بيرون آوردن كودكان و فرزندان اين مرز و بوم از جهل و بي سوادي وظيفه ذاتي اين نهاد فرهنگي است و در اين راه از هيچ گونه كوششي دريغ نخواهد كرد.

وي ادامه داد: معلمان از فرهيخته ترين اقشار جامعه هستند كه بدون هيچگونه چشم داشت و با كمترين امكانات و در دور افتاده ترين مراكز به خدمت مشغولند و در اين زمينه مردم نيز قدردان تلاش هاي اين قشر فرهيخته جامعه هستند.

معاون سياسي اجتماعي استاندار سيستان و بلوچستان نيز در اين ديدار گفت: هدف قرار دادن كساني كه چراغ راه تعليم و تربيت فرزندان اين مرز و بوم را بر عهده دارند آن هم با نا جوانمردانه ترين شكل ممكن، نه تنها هيچگونه ارزش عملياتي ندارد بلكه ضعف و استيصال دشمنان اين ملت را نشان مي دهد.

'علي اصغر جمشيد نژاد' امنيت را يك مقوله چند وجهي دانست و افزود: سيستان و بلوچستان از بدو پيروزي انقلاب اسلامي براي ايجاد تفرقه در بين مردم مدنظر دشمنان بوده اما با هوشياري مردم اين استان هيچ يك از اقدامات آنان راه به جايي نبرده و نمي برد.

وي با اشاره به دست هاي پنهان سرويس هاي بيگانه در اين اقدامات كور كه به دست عده اي خود فروخته و بي خبر داخلي انجام مي شود گفت: قطعا عاملان اين جنايت بزودي به سزاي اعمال خود خواهند رسيد.

وي از راه اندازي 48 معلم سرا در 21 منطقه آموزشي سيستان و بلوچستان خبر داد و گفت: احداث اين اماكن به زودي در استان براي اسكان معلمان آغاز خواهد شد و همچنين براي تردد آسان تر و اسكان آنان بسته حمايتي در نظر گرفته شده است.

7316 / 653