ظریف: ایران آماده گسترش همكاری ها با هدف تحكیم ثبات در افغانستان است

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه ایران با اشاره به رویكرد دولت تدبیر و امید در توسعه مناسبات با همسایگان و همچنین تاكید بر ضرورت همكاری با دولت جدید افغانستان، آمادگی وزارت خارجه را بر شكل گیری همكاری ها با هدف تحكیم ثبات و امنیت در افغانستان اعلام كرد.

به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» در دیدار «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان كه به دعوت همتای ایرانی خود در تهران بسر می برد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر افغانستان اظهار داشت: نتیجه انتخابات مردمی به تشكیل دولت وحدت ملی انجامید و آنچه با خواست و اراده مردم همراه باشد مورد حمایت و استقبال ما نیز خواهد بود.

وی با استقبال از سفر مقامات افغان به كشورمان آن را گامی مهم در پیشبرد برنامه همكاری ها برشمرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران كشورمان در گسترش همكاری های منطقه ای در ابعاد مختلف تاكید كرد.

«حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در این دیدار مراتب تشكر دولت متبوع خویش را به دلیل دوستی و مودت عمیق در دوران و سالهای سخت و پر تلاطم افغانستان ابراز و گفت هیچگاه احسان و محبت جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی كنیم.

وی افزود: تعمیق مناسبات با ایران در تمام ابعاد دو جانبه و چند جانبه در اولویت سیاست های دولت وحدت ملی بوده و هیچگاه اجازه نخواهیم داد از افغانستان تهدیدی متوجه ایران شود.

اتمر با تجدید دعوت از وزیرامور خارجه ایران برای سفر به افغانستان، از تمایل جدی مقامات عالیرتبه افغان برای سفر به تهران در آینده نه چندان دور سخن گفت و اظهار امیدواری كرد موافقت نامه جامع همكاری های فیمابین تدوین و به امضا طرفین برسد.

مشاور امنیت ملی افغانستان با كلیدی خواندن موقعیت ممتاز كشورمان توسعه همكاری در بخش ترانزیت و تجارت كالا و خدمات و نیز همكاری های اقتصادی را مهم ارزیابی و بر ضرورت افزایش همكاری ها در حوزه هائی چون مقابله با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر تاكید كرد.

سیام(1)**9189** 1572
۰ نفر