۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۳
کد خبر: 81454697
T T
۰ نفر
شرایط استفاده بنگاه های تولید از تمهیدات استمهال مشخص شد

تهران - ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط استفاده بنگاه های تولیدی را كه به ‌دلیل شرایط كشور طی سال های 1389 تا 1392 دچار مشكل و دارای بدهی سررسید گذشته شده اند و تاكنون برای تسهیلات اخذ شده معوق از تمهیدات استمهال و یا امهال استفاده نكرده‌اند، مشخص كرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) و در ادامه بررسی لایحه یك فوریتی رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی كشور در ماده الحاقی 2 بانك ها را موظف كردند درخواست‌های استفاده از تسهیلات ارزی و ریالی مورد نیاز طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی را همزمان بررسی و براساس زمانبندی اجرای طرح و متناسب با پیشرفت فیزیكی پروژه پرداخت كنند.

همچنین بانكها درخصوص قراردادها و تعهدات تولیدی غیرتكلیفی كه متقاضی، سهم آورده خود را طبق زمانبندی واریز كرده و اجرای طرح یا پروژه موضوع قرارداد نیز شروع شده باشد، در صورت تعلیق تسهیلات تعهد شده، ملزم به تمدید مدت قرارداد و عدم دریافت هرگونه سود در بازه زمانی تعلیق و عدم ایفای تعهدات قراردادی خود در قبال متقاضی یا طرف قرارداد خود هستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در ماده الحاقی3 تمام بانك ها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی را مكلف كردند با درخواست بنگاه های تولیدی كه به ‌دلیل شرایط كشور طی سال های 1389 تا 1392 دچار مشكل و دارای بدهی سررسید گذشته شده اند و تاكنون برای تسهیلات أخذ شده معوق از تمهیدات استمهال و یا امهال استفاده نكرده‌اند با تأیید هیأت مدیره برای یكبار و با دوره تنفس 6 ‌ماهه و بازپرداخت سه‌ ساله اقدام به تسویه حساب تسهیلات معوق كنند.

جریمه‌های تسهیلات فوق به‌ صورت جداگانه محاسبه و در انتهای دوره بازپرداخت و درصورت انجام تعهدات به موقع بنگاه تولیدی، مشمول بخشودگی می‌شود. بنگاه هایی كه حداكثر یك سال پس از تصویب این قانون تعیین تكلیف نمایند، مشمول این ماده هستند.

سیام**9103**1572
۰ نفر