۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۳۳
کد خبر: 81459006
T T
۰ نفر
پخش زنده فوتبال جام ملت‌هاي آسيا و ليگ‌هاي اروپا

تهران- ايرنا- ديدارهاي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا 2015 - استراليا به صورت زنده از شبكه‌هاي سه و ورزش و راديو ورزش پخش مي‌شود.

به گزارش عصر شنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي سازمان صدا و سيما، با توجه به اعلام زمان پخش بازي‌ها جام ملت هاي آسيا، علاقه‌مندان به ورزش مي‌توانند براساس اين جدول بازي‌هاي دلخواه خود را از شبكه‌هاي سه سيما مشاهده كنند.

درضمن اين مسابقات به صورت مستقيم از شبكه راديويي ورزش نيز پخش خواهد شد .

برنامه ديدارهاي مقدماتي تيم ملي فوتبال كشورمان به شرح ذيل است:

' ايران- بحرين' يكشنبه 21 دي ماه ساعت 12:30

' ايران- قطر ' پنج شنبه 25 دي ماه ساعت 13:30

' ايران- امارات ' دوشنبه 29 دي ماه ساعت 11:30

اين گزارش مي افزايد شرح جدول كامل پخش مسابقات هم اكنون در پايگاه جامع اطلاع رساني صدا و سيما قابل مشاهده است.



** پخش سريال اميركبير از راديو نمايش

سريال اميركبير در قالب برنامه راديو فيلم، از راديو نمايش آغاز شد.

مركز هنرهاي نمايشي راديو با اعلام اين خبر افزود:، اميركبير يكي از سريال‌هاي محبوب تلويزيون در ژانر تاريخي است كه پرويز زاهدي فيلم‌نامه آن را نوشته است و سعيد نيكپور آن را كارگرداني كرد. خود او در اين سريال در كنار ايرج راد، محمد مطيع، فخري خوروش، ژاله علو ، شمسي فضل اللهي و ...به ايفاي نقش پرداخت.

اين برنامه به تهيه‌كنندگي : فرشاد آذرنيا و با گويندگي و تنظيم راديويي : اميرمنوچهري و صدابرداري:علي حاجي نوروزي ، ساعت 19 و 30 دقيقه فردا از راديو نمايش پخش مي شود.



** كافه سوال با فرم و محتواي جديد به تلويزيون بر مي گردد

سري جديد برنامه «كافه سوال» به تهيه كنندگي و كارگرداني سهيل سليماني از امشب، 20دي ساعت 20 و 45 دقيقه روي آنتن شبكه دو مي رود.

سهيل سليماني گفت: «كافه سوال» پس از يك وقفه 3 ماهه با دكور، گرافيك، فرم و محتواي جديدي به آنتن شبكه دو بر مي گردد.

وي افزود: اين برنامه در 85 قسمت 45 دقيقه اي روي آنتن مي رود و هومن ستوده و مژده لواساني مجريان اين برنامه گفتگو محور خواهند بود. سليماني گفت: در سري جديد برنامه سعي كرديم موضوعات برنامه را چالشي تر و به روزتر كنيم و روي خط قرمزها راه برويم.

اين تهيه كننده گفت: تيتراژ سري جديد اين برنامه حال و هوايي بين المللي دارد و در رم، مونترال كانادا، فرانكفورت آلمان و تهران تصويربرداري شده است.

سليماني درباره تيتراژ اين برنامه تصريح كرد: ترانه تيتراژ سري جديد اين برنامه را رامين عبداللهي بر اساس ترانه اي از زهرا عاملي و آهنگي از مهرداد نصرتي اجرا كرده است.

وي گفت: فصل جديد اين برنامه با موضوع شبكه هاي اجتماعي و تلفن هاي هوشمند روي آنتن مي رود و در آغاز كار ميزبان امير آقايي بازيگر و پريسا گلكاريان روان شناس خواهيم بود.

اين تهيه كننده افزود: با پريسا گلكاريان و امير آقايي كه نويسنده كتابي با همين عنوان نيز هست درباره شبكه هاي اجتماعي و تاثير آنها بر سبك زندگي افراد گفتگو خواهيم كرد.

برنامه «كافه سوال» كاري از گروه اجتماعي شبكه 2 سيماست، اين برنامه در فصل هاي گذشته خود موضوعات «جراحي هاي زيبايي»، «شبكه هاي اجتماعي» و «آلودگي هاي زيست محيطي با محوريت آلودگي هوا» را بررسي كرده است.



** ديدار هنرمندان با خانواده شهدا

در مجموعه تلويزيوني«فرش قرمز» هنرمندان به ديدار خانواده معظم شهدا مي‌روند.

'فرش قرمز' با مشاركت اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران استان البرز و با موضوع ديدار هنرمندان سينما و تلويزيون با خانواده شهدا توليد شده است و قرار است در ايام دهه مبارك فجر از شبكه يك پخش شود.

به‌گفته كارگردان 'فرش قرمز'، در اين مجموعه، بازيگران و هنرمندان عرصه سينما و تلويزيون، خوانندگان و اهالي موسيقي و ورزشكاران نامي و مطرح كشور با حضور در منازل خانواده هاي معظم شهدا از نزديك با آن‌ها ديدار و گفت‌وگو تا بتوانند يك شادي كوچكي را در دل اين خانواده ها ايجاد كنند.

اشكان درويشي افزود: در خلال توليد اين مجموعه خانواده شهدا از ديدار با هنرمندان بسيار خوشحال مي شدند و همين لذت خوشحالي براي هنرمندان هم پس از ديدار با هر خانواده شهدا ايجاد مي شد و اين را خود بازيگران اعلام مي كردند.

كارگردان 'فرش قرمز' تصريح كرد: وقتي كه از هنرمندان سوال مي شد كه احساس شما پس از ديدار با خانواده شهدا چيست؟ ضمن ابراز خوشحالي همگي مي گفتند كه اين حركت بايد خيلي زودتر اتفاق مي‌افتاد. او ادامه داد: ابتدا قرار بود اين مجموعه در 10 قسمت توليد شود ولي پس از ضبط قسمت سوم فرش قرمز استاد جمشيد مشايخي از بازيگران پيشكسوت كشورمان به ما پيشنهاد داند كه اي كاش اين حركت قشنگ براي بازيگران ادامه داشته باشد.

بنابراين ما تصميم گرفتيم 'فرش قرمز' را در سه فاز 13 قسمتي توليد كنيم كه فاز نخست مربوط به حضور هنرمندان در بين خانواده شهدا بود كه در 13 قسمت به اتمام رسيد و در فاز دوم كه در چند روز آينده آغاز خواهد شد مربوط به حضور ورزشكاران و خوانندگان در منازل خانواده معظم شهدا خواهد بود و در فاز سوم حضور مسولان در بين اين خانواده هاي بزرگوار خواهد بود.

اشكان درويشي افزود: مجموعه 'فرش قرمز' در ايام دهه فجر امسال از شبكه يك سيما به روي آنتن خواهد رفت.

اشكان درويشي در پايان گفت: در فاز دوم فرش قرمز كه در ايام نوروز 94 پخش خواهد شد، ورزشكاران كشور از جمله علي دايي، خداداد عزيزي، كريم باقري، مهدي مهدوي كيا، احمد رضا عابدزاده، امير قلعه نويي، سيد مهدي رحمتي و خوانندگان از جمله احسان خواجه اميري، رضا صادقي و مهدي يراحي با خانواده شهدا ديدار خواهند كرد.

مجموعه 'فرش قرمز' به نويسندگي و كارگرداني اشكان درويشي در تهران و استان البرز فيلمبرداري شده و در اين 13 قسمت هنرمنداني چون جمشيد مشايخي، محمود پاك نيت، مجيد مظفري، فخرالدين صديق شريف، نرگس محمدي، مجيد شهرياري، نادرسليماني، محمد فيلي، گيتي معيني، ارسلان قاسمي، صابر خراساني و عبدا... روا به ديدار خانواده شهدا رفتند.



**بررسي سبك زندگي نبوي در راه آرامش

برنامه « راه آرامش» به تهيه كنندگي و كارگرداني محمد رفعتي از 20 تا 25 دي به موضوع «سبك زندگي نبوي» مي پردازد.

محمد رفعتي گفت: در پرونده جديد «راه آرامش»، زهره عباسي و مريم عبدالباقي استاد دانشگاه و پژوهشگر ديني درباره سبك زندگي نبوي با تاكيد بر آداب اجتماعي گفتگو خواهند كرد.

وي افزود: رعايت حقوق ديگران، احترام به بزرگترها، شركت در مناسك و اجتماعات ديني و تاثير آن بر ناهنجاريهاي اجتماعي، حسن خلق، حقوق همسايه و احترام به قانون و انضباط اجتماعي از مواردي هستند كه در اين برنامه به آنها پرداخته مي شود. به گفته رفعتي اين هفته برنامه «راه آرامش» پنجشنبه 25 دي نيز روي آنتن مي رود.

«راه آرامش» كاري از گروه معارف شبكه دو سيماست كه با اجراي سيدسعيد صدر و فريناز ربيعي روي آنتن مي رود. اين برنامه شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 12 و 15 دقيقه به مدت 45 دقيقه از شبكه دو پخش مي شود.



** واپسين صحابي در باغ تماشا

نمايش راديويي «واپسين صحابي» با نگاهي به زندگي آخرين صحابي پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله از راديو معارف پخش مي‌‌شود.

نمايش راديويي «واپسين صحابي» كه گذري دارد بر زندگي جابر ابن عبدالله انصاري از برنامه «باغ تماشا» پخش مي‌شود.

اين نمايش راديويي كاري است از مركز هنرهاي نمايشي راديو كه به تهيه كنندگي بابك صفي خاني و كارگرداني حميد منوچهري بر اساس نوشته محمد محمودي در ۶ قسمت از شنبه ۲۰ تا پنجشنبه ۲۵ دي ۹۳ ساعت18:30 در برنامه «باغ تماشا» پخش مي‌شود.

اسماعيل بختياري، احمد گنجي، ماندانا اصلاني، نازنين مهيمني، فريدون محرابي، عرفان ابراهيمي، افسانه محمودي، رامين پور امين، احمد شمس آصف، محمود رضا قديريان، صديقه كيان فر، امير عباس توفيقي، محمد آقا محمدي، كرامت رودساز و حميد رضا هدايتي بازيگران اين نمايش راديويي هستند.

برنامه « باغ تماشا» كاري از واحد نمايش هر روز به جز جمعه‌ها از ساعت 18:30 از راديو معارف تقديم شنوندگان فرهيخته مي‌شود. علاقمندان براي دريافت نمايش‌هاي راديويي مي‌توانند به صفحه اختصاصي برنامه «باغ تماشا» در سايت راديو معارف مراجعه كنند.



** سوالات مسكن،راه و شهرسازي رابپرسيد

برنامه 'يك نگاه چند ديدگاه ' شنبه 20 دي ميزبان محمد شكرچي زاده معاون وزير راه و شهرسازي خواهد بود .

برنامه 'يك نگاه چند ديدگاه' راديو فرهنگ هر هفته ميزبان يكي از مسئولان دولت يازدهم است تا مردم سوالات خود را با آن ها مطرح كنند.

در برنامه شنبه 20 دي،دكتر محمد شكرچي زاده ، معاون وزير راه و شهرسازي و رييس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي گفت و گو مي كند.

شنوندگان راديو فرهنگ براي طرح سوالات خود مي توانند با دو شماره تلفن 22040085 و 22058800 تماس گرفته يا به سامانه 30000558 پيامك ارسال كنند.

برنامه 'يك نگاه چند ديدگاه ' شنبه ها از ساعت 19:30تا 20:30 به همت گروه فرهنگ، تاريخ، سياست به تهيه كنندگي فرامز عليخاني و مينا خاندانيها از راديو فرهنگ پخش مي شود.



**پخش مستقيم رقابت‌هاي فوتبال ليگ‌هاي اروپا

با شروع هفته بيست و يكم ليگ برتر فوتبال انگليس و هفته هجدهم لاليگا و سري آ ايتاليا شبكه ورزش پخش مستقيم چند بازي از اين رقابت‌ها را در برنامه خود دارد.

رقابت دو تيم ساندرلند- ليورپول از ليگ برتر انگليس ساعت 16:15 به صورت مستقيم پخش خواهد شد .

طرفداران تيم رئال مادريد نيز مي توانند بازي تيم خود را با تيم اسپانيول ساعت 18:30 نظاره گر باشند .

دوستداران بازي‌هاي سري آ ايتاليا نيز مي‌توانند رقابت دو تيم تورينو و آث ميلان را ساعت 23:15 امشب از شبكه ورزش سيما تماشا كنند.

اين ديدارها در قالب برنامه 'دنياي فوتبال' به روي آنتن شبكه ورزش خواهد رفت .



** تعيين تكليف توليد ملي خودرو در بودجه 94 دربرنامه اقتصادو مجلس

برنامه 'اقتصاد و مجلس' يكشنبه به موضوع تعيين تكليف توليد ملي خودرو در بودجه 94 خواهد پرداخت.

بهروز نعمتي، عضو كميسيون صنايع و معادن و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در برنامه 'مجلس و اقتصاد' درباره تعرفه واردات خودرو و تعيين تكليف توليد ملي خودرو در بودجه 94 صحبت خواهد كرد.

همچنين فاطمه اميري آخرين اظهارنظرات نمايندگان مجلس درباره مقوله تعرفه واردات خودرو را بررسي مي كند .

سعيد حمزه اي، كارشناس حقوقي نيز در بخش 'پاورقي' درباره موضوع مطرح شده در مجلس درخصوص جزاي مواد مخدر با محمد علي اسفناني، عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي گفت و گو خواهد داشت .

اين برنامه يك شنبه ساعت 19:05 به مدت 90 دقيقه از راديو اقتصاد پخش مي شود.

برنامه 'مجلس و اقتصاد' به اطلاع رساني مصوبات اقتصادي مجلس، بررسي آثار قوانين موضوعه بر اقتصاد كشور و پي گيري حسن اجراي قوانين مي پردازد.



** رمز دستيابي به كشاورزي اقتصادي

برنامه 'اقتصاد، كشاورزي و توسعه ' 21 دي به بررسي رمز دستيابي به كشاورزي اقتصادي اختصاص دارد.

محمد حسين ياسيني، كشاورز نمونه كشور در سال 1393 در برنامه 'اقتصاد، كشاورزي و توسعه' درباره رمز دستيابي به كشاورزي اقتصادي خود صحبت مي كند.

در اين برنامه مهدي رضا زاده گزارشي تحليلي از صادرات محصولات كشاورزي و نتيجه آن در اقتصاد كشور را ارائه مي دهد. همچنين پرويزي گزارشي از وضعيت كشاورزي در استان اردبيل تقديم شنوندگان راديو اقتصاد خواهد كرد .

اين برنامه به تهيه كنندگي مهرگان سواد كوهي، روزهاي فرد ساعت 11:00 به مدت 30 دقيقه از راديو اقتصاد پخش مي شود .

برنامه 'اقتصاد، كشاورزي و توسعه' به بررسي راهكارهاي توسعه كشاورزي در ايران و افزايش سهم كشاورزي در اشتغال و درآمدزايي مي پردازد .



** تسليت روابط عمومي صداوسيمابه مناسبت درگذشت احمدرسول زاده

روابط عمومي صدا وسيما درپيامي درگذشت اين هنرمند پيشكسوت و صاحب صداي ماندگار را به خانواده هنري صدا و سيما و خانواده آن هنرمند فقيد تسليت گفت.

اين گزارش مي افزايد كه مراسم تشييع پيكر استاد رسول‌زاده ساعت 9 صبح روز يكشنبه 21 ديماه از مقابل خانه سينما آغاز و در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) به خاك سپرده خواهد شد.

اين زنده ياد از دهه 40 كار دوبله را در تلويزيون آغاز كرد و بسياري از نقش‌هاي استاد محمدعلي كشاورز را صداپيشگي مي‌كرد.

اين هنرمند در سال 1359 در فيلم 'در محاصره' ، ساخته اكبر صادقي ، بازيگري را نيز آزمود . وي كه داماد خانواده خسرو خسروشاهي ، دوبلور معروف راديو و تلويزيون ، است نقش هاي ماندگار بسياري را دوبله كرده است كه از جمله آنها مي‌توان به دوبله شخصيت عمرمختار با بازي آنتوني كوئين است اشاره كرد .

زنده ياد احمد رسول‌زاده، از پيشكسوتان هنر دوبله و صداي ماندگار بازيگراني چون آنتوني كوئين در فيلم 'عمر مختار' را نيز در كارنامه كاري خود دارد.

مرحوم رسول زاده پيش از ظهر جمعه (18 ديماه 93)در سن 84 سالگي درگذشت.



** تغييرات جديد در برنامه 'با ما اينجا'

ويژه برنامه ' با ما اينجا ' كاري از واحد پخش شبكه 5 سيما امشب شنبه 20 دي‌ماه ساعت 21:40 پخش مي‌شود.

رضا اكبري تهيه كننده برنامه ' با ما اينجا' توضيح داد: اين برنامه امشب به موضوع تغييرات جديد برنامه هاي شبكه 5 با توجه به رويكرد اقتصادي و سراسري شدن آن مي‌پردازد .

اكبري ادامه داد: معرفي برنامه هاي جديد و پخش ميان برنامه‌هاي آن ، نمايش پشت صحنه سريال آخرين بازي (كه اولين قسمت آن امشب روي آنتن مي رود) ، دعوت از يكي از بازيگران سريال آخرين بازي مهران ضيغمي ،ارتباط با مديران و تهيه كننده گان برنامه هاي جديد و..... از بخش‌هاي اين ويژه برنامه است .

اين برنامه با مروري بر كارنامه كاري مرحوم احمد رسول زاده پيشكسوت عرصه دوبله و آثاري وي براي شبكه 5 سيما پخش خواهد شد .

ويژه برنامه ' با ما اينجا ' كاري از واحد پخش امشب شنبه 20 دي‌ماه ساعت 21:40 به مدت 70 دقيقه با هدف معرفي و اطلاع رساني از تغييرات برنامه هاي شبكه 5 سيما بر روي آنتن مي رود .



** بازخواني قيام تاريخي 19 دي در زنگ تاريخ

برنامه «زنگ تاريخ» به تهيه كنندگي ناصر عبداللهي نگار شنبه، 20 دي به قيام 19 دي 56 مردم قم ، سرآغاز اعتراضات و حركت هاي مردمي عليه رژيم پهلوي در كشور مي پردازد.

ناصر عبداللهي نگار گفت: در برنامه امروز «زنگ تاريخ»حجت الاسلام حميد روحاني به مرور شرايط اجتماعي و سياسي سال 56 و تلاش رژيم خوش خيال پهلوي براي اسلام زدايي و حاكميت فرهنگ غرب مي پردازد.

وي افزود: آن روزگار بر اساس تحليل هاي سياسي غلط، رژيم پهلوي تصور مي كرد، مردم اعتقادهاي مذهبي محكمي ندارند و تنها عده اندكي همچنان پايبند به اصول اسلام و پيرو روحانيت هستند، آنها تصور مي كردند بعد از فاجعه 15 خرداد 42 و تبعيد امام خميني (ره) و همچنين سركوب انقلابيون ديگر خطري رژيم را تهديد نمي كند.

اين تهيه كننده ادامه داد: در آن ايام رژيم مقاله توهين آميزي بر عليه امام (ره) در روزنامه اطلاعات منتشر كرد كه مانند بنزين بر روي آتش خسته مردم معتقد و ولايت مدار عمل كرد، در همان زمان تظاهرات عده اي از روحانيون و كسبه و دانش آموزان در 19 دي 56 و كشتار آنان، سبب شد كه در سراسر ايران، اعتراضات مردمي از سر گرفته شود.

اين تهيه كننده گفت: مهمترين پيام 19 ديماه 57 اين بود كه امام ثابت كرد كه خون بر شمشير پيروز است و ايشان نه با كودتا و حركت نظامي و چريكي و مسلحانه بلكه با قلم و بيان روشنگري رژيم پادشاهي را سرنگون كرد.

«زنگ تاريخ» به كارگرداني و تهيه كنندگي ناصر عبداللهي نگار كاري از گروه فرهنگ، تاريخ و هنر شبكه دو سيماست.

در اين برنامه حجت الاسلام حميد روحاني وقايع تاريخي كشور را روايت مي كند. اين برنامه روزهاي زوج ساعت 19:10 روي آنتن شبكه دو مي‌رود.



**‌بررسي شيوه هاي زيست محيطي روي موج سلامتي

برنامه «صبح و زندگي» شبكه راديويي سلامت، 21 دي ماه به بررسي شيوه هاي زيست محيطي بازيافت زباله در منزل مي پردازد.

برنامه «صبح و زندگي» به تهيه كنندگي فرانك ترابي و گويندگي مصطفي مصطفوي كاري از گروه سلامت اجتماعي، از ساعت 7:10 دقيقه با حضور مهندس تورج فتحي، معاون دفتر آب و خاك سازمان محيط زيست با موضوع «محيط زيست» به اين پرسش كه زباله هاي منزل تان را تفكيك مي كنيد يا نه؟ پاسخ مي دهد.

برنامه «فراسو» كاري از گروه سلامت جسم و پيشگيري، از ساعت 8:30 دقيقه با حضور دكتر اميري، متخصص پوست و مو با موضوع مراقبت هاي پوست و مو به بررسي راه هاي پيشگيري از چين و چروك در پوست مي پردازد.

برنامه «حس خوب زندگي» به تهيه كنندگي موسي نظري و گويندگي معصومه نوازني كاري از گروه سلامت معنوي و سبك زندگي سالم، روز يكشنبه، از ساعت17:15 دقيقه با حضور دكتر مظاهري نژاد به اين سوال كه راه هاي جوان ماندن به نظر شما كدامند؟ پاسخ مي دهد.

همچنين دكتر ابراهيم مقدم، روان شناس با حضور در برنامه «خانه ما» از ساعت 20:50 به مدت 20 دقيقه به موضوع چقدر در كار ديگران سرك مي كشيم؟ مي پردازد. اين برنامه به تهيه كنندگي سيما غفاري با ساختار تركيبي و نمايشي كاري از گروه سلامت روان و خانواده اين شبكه است.

برنامه «پشت پلك صبح» به تهيه كنندگي حسين فنايي و گويندگي مصطفي مصطفوي، بامداد دوشنبه از ساعت 0:30 تا 2:30 با حضور مشايخي، جامعه شناس و موضوع تغيير در رفتار اجتماعي به اين سوال كه شما از امروز چه تغييري در رفتارتان خواهيد داد؟ پاسخ مي دهد.

فراهنگ 1355** 1569