۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۹:۵۲
کد خبر: 81463592
T T
۰ نفر
مشاور رييس جمهوري: دولت با صداقت و واقعيت هاي موجود كار انجام مي دهد

تبريز - ايرنا - مشاور رييس جمهوري و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي گفت: دولت با صداقت و واقعيت هاي موجود و برمبناي درآمدها كار انجام مي دهد.

سيدرضا صالحي اميري عصر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاكنون 100 درصد تعهدات دولت اقدام يا در حال انجام است.

وي تاكيد كرد: دولت براي شفاف سازي، اطلاع رساني و جلب مشاركت مردم براي همراه بودن با دولت تلاش مي كند و مردم هم همراهي مي كنند.

صالحي گفت: دولت روحاني، دولت راستگويان است و در تلخي ها و شيريني هاي زمان با صداقت عمل مي كند.

مشاور رييس جمهوري خاطرنشان كرد: عملكرد و اتفاقات دولت گذشته تلخ، ناخوشايند و غيرقابل دفاع است و مصداق آن وعده ها و طرح هايي است كه در سفرهاي استاني داده شد، اما عمل نشده و اين طرح ها روي دست استانداران مانده است.

صالحي اميري همچنين در خصوص عملكرد انديشه گاه كتابخانه ملي گفت: تشكيل انديشه گاه براي ايجاد كرسي هاي آزاد انديشي در كتابخانه ملي بر اساس فرمايش و تاكيد رهبري از برنامه هاي راهبردي اين سازمان است.

وي افزود: از نخبگان و فرهيختگان دانشگاه ها دعوت شده نشست ها، جلسات، نقدها و برنامه هاي علمي و فرهنگي خود را در اين انديشه گاه تشكيل و براي تحقق تبديل كتابخانه ملي به مركز فرهنگي تاكنون 110 نشست فرهنگي و سخنراني تخصصي برگزار شده است.

وي همچنين يادآوري كرد: نهاد فرهنگي ملي به نهاد سياسي تبديل نمي شود و تلاش مي كنيم در انديشه گاه توليد و بازتوليد ارزش هاي فرهنگي را انجام دهيم.

مشاور رييس جمهوري و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي با اشاره به ديدار خود با استاندار آذربايجان شرقي گفت: براي توسعه سخت افزاري از جمله ساختمان جديد مديريت اسناد شمال غرب كشور در تبريز از تمام ظرفيت هاي استان و كشور استفاده خواهيم كرد.

صالحي اميري همچنين با بيان اينكه پيشنهاد تدوين دانشنامه آذربايجان را به استاندار و اصحاب فرهنگ استان ارايه كرده است، اظهار كرد: با تدوين اين دانشنامه تاريخ و فرهنگ منطقه دچار تحريف نمي شود و بستر مطالعه براي پژوهشگران درهر نقطه از جهان در خصوص فرهنگ، تاريخ و تمدن اين خطه از ايران فراهم مي شود.

وي همچنين از امضاي تفاهمنامه اي با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خبر داد و افزود: بر اساس اين تفاهمنامه رايزنان فرهنگي به عنوان نمايندگان سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در خارج از كشور وظيفه جمع آوري اسناد و نسخ خطي در ارتباط با ايران و اسلام را بر عهده دارند.

وي همچنين با اشاره به دردست تدوين بودن دانشنامه فرهنگ كشور، گفت: استاد خرم شاهي، فاني و خسروي مجري اين طرح هستند كه براي تدوين آن 20 گروه مرجع مشخص شده تا با مشاركت يكصد نفر از صاحب نظران فرهنگ كشور اين دانشنامه تكميل شود.

صالحي اميري همچنين از ديجيتالي شدن 733 آلبوم بزرگ اسناد سلطنتي دوره قاجار خبر داد و افزود: اين اسناد براي مطالعه به زودي در دسترس پژوهشگران و مردم قرار خواهد گرفت.

دو ميليون و 700 هزار جلد كتاب، پنج ميليون نسخه نشريه و بيش از 200 ميليون برگ سند، 38 هزار نسخ خطي نادر، 35 هزار جلد كتاب چاپ سنگي ارزشمند، 10 هزار نقشه مربوط به چند صد سال قبل از مكان هاي مختلف ايران و 120 هزار پايان نامه در كتابخانه ملي ايران نگهداري مي شود.

سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران در كشور 80 نمايندگي دارد.

7223/587 /1596
۰ نفر