۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۱۵
کد خبر: 81464839
T T
۰ نفر

هند اصلاح ساختار سازمان ملل را ضروری دانست

۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۱۵
کد خبر: 81464839
هند اصلاح ساختار سازمان ملل را ضروری دانست

دهلی نو-ایرنا- رییس جمهوری هند گفت كه اصلاح ساختار سازمان ملل به منظور تضمین اعتبار و مشروعیت تصمیم های این سازمان ضروری است .

'پراناب موكرجی' روز چهارشنبه در دیدار'بان كی مون' دبیركل سازمان ملل در دهلی نو افزود: اصلاح ساختار سازمان ملل برای مشروعیت بخشیدن به تصمیمات این سازمان لازم است .

وی با بیان اینكه سازمان ملل باید نقش موثری در همه تحولات جهانی ایفا كند، ادامه داد:یك سازمان ملل اصلاح شده و موثر قادر است كه عكس العمل مناسبی در همه بحران های جهانی از خود نشان دهد.

رییس جمهوری هند گفت:سازمان ملل لازم است كه نشانگر واقعیت های جغرافیای سیاسی عصر حاضر باشد.

بان كی مون دبیركل سازمان ملل نیز در این نشست از هند خواست كه در به نتیجه رسیدن كنفرانس محیط زیست پاریس و لغو قانون كیفری علیه همجنسگرایان تلاش كند.

'بان كی مون'دبیركل سازمان ملل همچنین در گردهمایی در دهلی نو با معرفی حافظ سعید به عنوان تروریست از پاكستان خواست كه وی را مهار كند.

وی در پاسخ به این پرسش كه برگزاری گردهمایی عمومی از سوی حافظ سعید در لاهور پاكستان نقض قوانین بین المللی نیست، از دولت پاكستان خواست كه اقدامات ضروری و اصلاحی را مطابق سیاست ضد تروریستی سازمان ملل انجام دهد.

حافظ سعید از سوی هند متهم به شركت در حمله تروریستی سال 2008 است كه منجر به كشته شدن 160 نفر شد.

بان كی مون دبیركل سازمان ملل كه برای شركت در هفتمین نشست تجاری در گجرات به هند سفر كرده بود بعد ازظهر امروز دهلی نو را ترك كرد.

*آساق*4*1144*1010