۲۵ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81465550
T T
۰ نفر
240 مركز راهنمايي و مشاوره خانواده در كشور راه اندازي شد

ساري - ايرنا - مديركل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش از راه اندازي حدود 240 مركز راهنمايي و مشاوره خانواده سازمان يافته زير نظر اين وزارتخانه دراستانهاي كشور خبر داد.

علي‌اصغر احمدي شامگاه چهارشنبه در سفر به آمل به ايرنا گفت: از اين شمار تاكنون هفت مركز راهنمايي و مشاوره خانواده در مازندران راه اندازي شده كه تعداد پنج مركز در سال جاري بوده است.

وي با اشاره به اينكه ارايه خدمات در مراكز مشاوره خانواده به صورت دولتي و خصوصي در كشور انجام مي شود، افزود: اين مركز از اين جهت دولتي است كه سازمان دانش آموزي آموزش پرورش مكان هاي مراكز مشاوره را فراهم مي كند و مراجعان به صورت خصوصي فقط حق مشاوره را پرداخت مي كنند.

مديركل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه خانواده ها بايد از ابتداي برنامه‌ ريزي تا ارزشيابي فرزندان حضور داشته باشند، بيان كرد: نظام آموزش و پرورش بايد به يك نهاد آموزش و پرورش تبديل شود به اين معني كه نهاد يك معني اجتماعي دارد مثل نهاد خانواده و جامعه خودش از اين نهاد خود به خود محافظت مي‌كند.

احمدي ادامه داد: طبق مباني نظري سند تحول بنيادين كه مرتب بايد خوانده شود به صراحت گفته شده اوليا نه تنها بايد از سطح برنامه‌ريزي وارد برنامه‌هاي دانش‌آموزي شوند بلكه بايد تا حد تعليم و تربيت به فرزندان خود توجه كنند.

وي افزود: در نظامي كه اكنون پيش بيني و طراحي شده، مسووليت اصلي آموزش و پرورش فرزندان بر عهده پدر و مادر و مدرسه به وكالت، عهده دار اين موضوع است كه در اين ديدگاه انجمن اوليا و مربيان اصالت پيدا مي كند.

مديركل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با بيان اين كه انجمن اوليا و مربيان حدود 70 سال قدمت دارد، افزود: هميشه در سطح برنامه ريزان در خصوص هويت دولتي يا غيردولتي بودن اين انجمن ها ترديد وجود داشته و اكنون پيشنهاد شده است كه اين انجمن نهادي عمومي، مردمي و غيردولتي تعريف شود.

علي‌اصغر احمدي مديركل انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش براي افتتاح هفتيمن مركز راهنمايي و مشاوره خانواده آموزش و پرورش مازندران شهرستان آمل به اين شهرستان سفر كرد.

اين مركز مشاوره كه در كانون فرهنگي و تربيتي واحد دخترانه شهيد احمدزاده آمل واقع شده، به دانش آموزان و خانواده هاي آنان مشاوره هاي تحصيلي، آزمون هاي علمي و مباحث اجتماعي و ارتباطي خدمات ارايه مي كند.

591/7327/608
۰ نفر