۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱
کد خبر: 81471773
T T
۰ نفر
روزانه 11حادثه پرتلفات در كشور رخ می دهد

كرمانشاه - ایرنا - معاون عملیات اورژانس كشور اعلام كرد: روزانه 11.5حادثه پرتلفات در كشور رخ می دهد كه 90 درصد آن ها حوادث ترافیكی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،'محمد سرور' روز سه شنبه در كارگاه آموزشی اورژانس هوایی استان های كرمانشاه و كردستان كه در سرسرای بوستان دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه برگزار شد، افزود: حوادث پرتلفات به حوادثی گفته می شود كه در هر حادثه سه نفر كشته و یا پنج نفر زخمی شوند.

وی، از وجود دو هزار و 97 پایگاه امداد و نجات جاده ای اورژانس در كشور خبر داد و گفت: به طور میانگین در هر 40 كیلومتر یك پایگاه وجود دارد.

وی اظهار كرد: پایگاه های امداد و نجات جاده ای اورژانس كشور حداكثر ظرف مدت 15 دقیقه بر سر حادثه حاضر می شوند.

وی با بیان اینكه، ایران به عنوان دهمین كشور حادثه خیز دنیا و ششمین كشور حادثه خیز آسیا باید به سمت احداث پایگاه امداد و نجات هوایی برود، یادآور شد: در برخی حوادث به علت ترافیك سنگین امكان اینكه از راه زمینی به محل حادثه رسید، وجود ندارد.

وی، تعداد پایگاه های اورژانس هوایی در كشور را 14 مورد ذكر كرد و گفت: این تعداد در آمریكا 320 و در تركیه 18 پایگاه است.



* انجام بیش از شش هزار سورتی پرواز توسط اورژانس هوایی



معاون عملیات اورژانس كشور در ادامه از انجام شش هزار و 267 سورتی پرواز از سال 79 تا پایان تابستان امسال توسط اورژانس هوایی خبر داد و گفت: در این پروازها، 9 هزار و 320 نفر مجروح از صحنه حادثه‌ها به مراكز درمانی منتقل شده اند.

سرور، تعداد مأموریت‌های اورژانس هوایی از زمان افتتاح تاكنون را 293 مورد اعلام كرد و افزود:‌ استفاده از اورژانس هوایی در كشور سرعت عمل را بالا برده و موجب كاهش نسبی تلفات شده است.

وی همچنین به هزینه بالای اورژانس هوایی اشاره كرد و گفت: هر ساعت پرواز مبلغی حدود 60 میلیارد ریال هزینه دارد و سالانه حدود 15 هزار میلیارد ریال برای اورژانس هوایی كشور هزینه می شود.

7458/567
۰ نفر