۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۴
کد خبر: 81471969
T T
۰ نفر
مدیرعامل: متوسط عمر اتوبوس های شركت واحد تبریز 4.5 سال است

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شركت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: متوسط عمر اتوبوس های این شركت چهار و نیم سال است.

شمس الله فیروزیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اكنون 750 دستگاه اتوبوس با میانگین عمر 4.5 سال در مسیرهای مختلف شهر تردد می كنند كه در صورت اختصاص اعتبارات لازم از محل هدفمند كردن یارانه ها از سوی دولت، شاهد ادامه نوسازی ناوگان و افزایش بیش از پیش خدمات این شركت و نیز كاهش میزان آلاینده ها خواهیم بود.

وی خاطرنشان كرد: براساس برنامه، قرار است 150 اتوبوس فرسوده شركت در سالجاری از رده خارج شود كه تاكنون 25 دستگاه اتوبوس جدید را وارد چرخه كرده ایم و با ورود 125 دستگاه اتوبوس نوسازی شده 150 اتوبوس فرسوده را از رده خارج خواهیم كرد.

فیروزیان همچنین كاهش چشمگیر میزان گوگرد موجود در سوخت مورد نیاز اتوبوس های این شركت را یكی از اصلی ترین اقدامات انجام شده برای كاهش میزان آلایندگی ناوگان شركت برشمرد و گفت: بهبود كیفیت سوخت و نوسازی ناوگان گام موثری در رسیدن به شهر پاك است.

وی افزود: در نظر داریم با برگزاری كلاس های آموزشی ضمن خدمت و بهره گیری از علم روز دنیا، نحوه رانندگی رانندگان این سازمان را ارتقاء بخشیده و گامی اساسی در كاهش میزان آلاینده ها برداریم.

براساس اطلاعات مدیریت طرح و برنامه این شركت، مجموع اتـوبوس های ملكی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه 920 دستگاه است كه از این تعداد 707 دسـتگاه در اختیار حوزه اجرایی و 213 دستگاه در اختیار حوزه فنی جهت پشتیبانی و جایگزینی به هنگام نیاز است.

تعداد اتوبوس های بخش خصوصی نیز 430 دستگاه است.

كلانشهر تبریز با احتساب جمعیت ساكن در حومه به یك میلیون و 800هزار نفر می رسد.

7233/245