نمايشگاه بغداد، فرصت طلايي براي تجار ايراني در عراق محسوب مي شود

تهران - ايرنا - رييس سازمان توسعه تجارت ايران از صنعتگران و بازرگانان ايراني دعوت كرد تا در نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي ايران كه قرار است اواخر بهمن ماه در بغداد برپا شود ،حضور موثر و پررنگي داشته باشند.

به گزارش ايرنا از سازمان توسعه تجارت، ولي‌ الله افخمي‌ راد در سفر به عراق ضمن بازديد از پروژه‌هاي پيمانكاران ايراني در اين كشور، بر حضور صنعتگران كشورمان در نمايشگاه اختصاصي ايران در بغداد تاكيد كرد و گفت: اين نمايشگاه اواخر بهمن برپا مي‌شود و بهترين فرصت براي توسعه مناسبات قتصادي وكشور است.

يادآوري مي شود، اين نمايشگاه در گروه‌هاي كالايي آب و برق، نفت و گاز، پتروشيمي و خودرو، مصالح ساختماني، صنايع غذايي، دارو و تجهيزات پزشكي، شركت‌هاي خدمات فني ـ مهندسي، لوازم خانگي، مواد شوينده و بهداشتي برگزار خواهد شد.

علاقه ‌مندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص نحوه شركت در اين نمايشگاه به دفتر امور ترويج تجارت سازمان توسعه تجارت مراجعه كنند.



** ديدار افخمي‌راد با وزير بازرگاني عراق

همچنين رييس سازمان توسعه تجارت كه به منظور گسترش زمينه‌هاي همكاري تجاري ايران و عراق به اين كشور سفر كرده است با وزير بازرگاني جمهوري عراق ديدار و گفت‌وگو كرد.

در ديدار ولي‌الله افخمي‌راد با ملاس محمد عبدالكريم الكسنزاني الحسيني، بر تمايل و اراده دو طرف به تقويت پيوندهاي برادرانه و توسعه همكاري‌هاي بازرگاني بين دو كشور تاكيد شد.

همچنين زمينه‌هاي همكاري دو كشور در اين مذاكرات مورد بررسي قرار گرفت و هر دو طرف بر افزايش تعامل و همكاري براي برپايي هرچه بهتر نمايشگاه اختصاصي ايران در عراق تأكيد كردند.

در ديدار رييس سازمان توسعه تجارت با وزير بازرگاني عراق، رستم قاسمي دبير ستاد توسعه اقتصادي ايران و عراق و حسن دانايي‌فر سفير ايران در عراق نيز حضور داشتند.

افخمي‌راد روز گذشته از پروژه ورزشگاه در منطقه التاجي بغداد كه توسط يك شركت‌ ايراني ساخته مي‌شود بازديد كرد و با ابعاد مختلف اين پروژه و مسائل و مشكلات آن از نزديك آشنا شد.

بازديد از واحدهاي مسكوني الاخوة السكني در منطقه عامريه بغداد و بحث و تبادل نظر با پيمانكار ايراني اين پروژه از ديگر برنامه‌هاي رييس سازمان توسعه تجارت در عراق بود.

اقتصام (1) ** 1574 ** 1559