۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳
کد خبر: 81473138
T T
۰ نفر

سه طرح عمراني در شرق اصفهان به بهره برداري رسيد

۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳
کد خبر: 81473138
سه طرح عمراني در شرق اصفهان به بهره برداري رسيد

اصفهان - ايرنا - سه طرح عمراني با اعتبار 45 ميليارد و 900 ميليون ريال با حضور استاندار در شرق اصفهان افتتاح و به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، فرمانداري اصفهان روز چهارشنبه اعلام كرد: اين طرح ها روز گذشته در بخش جرقويه سفلي با حضور استاندار و جمعي ديگر از مسوولان محلي به بهره برداري رسيد و عمليات دو پروژه عمراني ديگر نيز آغاز شد.

افتتاح كارخانه سيمان كاريز جرقويه سفلي با هزينه بالغ بر 40 ميليارد ريال، افتتاح مدرسه خير ساز روستاي مزرعه عرب با هزينه اي بالغ بر دو ميليارد و 400 ميليون ريال و بهره برداري از ايستگاه پمپاژ محمدآباد براي افتتاح پروژه آبرساني به شهرهاي محمدآباد و نصرآباد و تعدادي از روستاها با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد و500 ميليون ريال ، طرح هاي افتتاح شده در سفر استاندار اصفهان به شرق اصفهان بود.

همچنين در اين سفر بزرگترين طرح آبخيزداري كشور با اعتباري بالغ بر 45 ميليارد ريال در دشت آسمان نصرآباد جرقويه سفلي كلنگ زني شد و همزمان ، عمليات احداث 50 پروژه آبخيزداري استان اصفهان با اعتباري بالغ بر يكصد ميليارد ريال آغاز شد.

آغاز عمليات احداث يكهزار و 800 متر بلوار ورودي شهر محمد آباد با اعتبار بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعبارات اداره راه و شهرسازي شهرستان اصفهان از ديگر برنامه هاي روز گذشته سفر استاندار اصفهان به شرق اصفهان اعلام شده است.

استاندار اصفهان در آيين آغاز عمليات احداث سد خاكي نصرآباد، ضمن ارج نهادن به همت وتلاش مردمان سختكوش اين منطقه، تصريح كرد: به رغم اقدامات انجام شده در سال هاي گذشته، وضعيت شرق اصفهان در شان مردم اين منطقه نيست.

رسول زرگرپور به اسكان عشاير در بخش جرقويه اشاره كرد و اظهار داشت: بنابر فرموده امام خميني (ره) عشاير از ذخاير انقلاب هستند و بايد براي رفاه اين قشر زحمكتش بايد تلاش هاي بيشتري انجام شود.

وي به معادن موجود در شرق اصفهان اشاره كرد و از آنها به عنوان نعمت هاي خداداي نامبرد و افزود: براساس تصميمات اتخاذ شده، اولويت واگذاري اين معادن با مردم بومي است.

استاندار اصفهان به مشكلات كمبود آب و خشكسالي در منطقه شرق اصفهان اشاره كرد و گفت: در خصوص مشكلات آب و احياي حوضه آبريز زاينده رود اقدامات خوبي از سوي مديريت ارشد استان انجام شده است و اميدواريم به نتيجه مطلوب دست يابد.

زرگرپور بر لزوم تدوين پروژه اي براي اشتغالزايي و توسعه منطقه شرق اصفهان تاكيد كرد و گفت: فرماندار و مديران شهرستان اصفهان بايد پروژه دامپروري و يا پروژه هاي ديگري كه به اشتغالزايي اين منطقه كمك كند، طراحي كنند.

وي اظهار كرد: اعتبار اجراي طرح هاي اشتغالزايي از سوي فرمانداري اصفهان براي ساكنان شرق اين شهرستان، توسط استانداري اصفهان تامين خواهد شد.

استاندار اصفهان به وجود سه شهرداري در شرق اصفهان اشاره كرد و گفت: اين شهرداريها از جمله شهرداريهاي فعال هستند كه براي حل مشكلات آن ها نيز دولت، كمك هاي ويژه اي را در نظر خواهد گرفت.

فرماندا اصفهان نيز در جمع عشاير نصرآباد با اشاره به اقدامات انجام شده براي بهبود وضيت عشاير شرق اصفهان از سوي استانداري اصفهان گفت: با محوريت استانداري، اقدامات خوبي در خصوص آب و سند 9 ماده اي شوراي عالي آب انجام شده كه بخش قابل توجهي از برنامه هاي استان به شرق اصفهان اختصاص دارد.

فضل الله كفيل با اشاره به جمعيت بيش از 22 هزار نفري جرقويه سفلي گفت: اين منطقه بيشترين امار شهرنشيني را در شرق اصفهان دارد.

وي با بيان اينكه مردم محروم اين بخش، وفاداري خود به انقلاب را با تقديم 180 شهيد و 150 جانباز به خوبي اثبات كرده اند، اظهار كرد: عشاير نصرآباد بيش از 100 هزار دام سبك و 2000 راس دام سنگين را دارا مي باشد كه بر اين اساس بايد برنامه هاي خوبي براي دامپروري اين منطقه طراحي شود.

فرماندار اصفهان با اشاره به اجراي چهار پروژه راهسازي در شرق اصفهان گفت: با پيگيري هاي فرمانداري اصفهان، اداره كل راه و شهرسازي استان براي اتمام پروژه هاي جاده هاي پرخطر نصر آباد به محمد آباد، جاده هرند به كوهپايه، نيك آباد به حسن آباد همچين تكميل جاده بخش مركزي به طرف جلگه اعلام آمادگي كرده است.

د/ 7132