۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۳۵
کد خبر: 81474021
T T
۰ نفر
بررسی دقیق پرونده 650 میلیون یورویی پاسخ بانك مركزی را می طلبد

تهران – ایرنا –رییس شورای رقابت با اشاره به قرائت و بررسی گزارش تهیه شده از پرونده رانت 650 میلیون یورویی یك واردكننده خوراك دام توسط كارشناسان در جلسه عصر چهارشنبه این شورا گفت: شورای رقابت به منظور بررسی دقیق تر پرونده یادشده نیازمند اطلاعات جامع تری از بانك مركزی است.

رضا شیوا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه، نخستین گزارش كارشناسان شورای رقابت در خصوص پرونده 650 میلیون یورویی به استناد دو گزارش سازمان بازرسی و دیوان محاسبات توسط مركز ملی رقابت تهیه و در این نشست به سمع حاضرین رسید، گفت: سئوالاتی به هنگام قرائت گزارش از سوی اعضاء مطرح شد كه نیازمند پاسخگویی از سوی بانك مركزی است.

وی با اشاره به تاكید صریح ماده 45 از فصل نهم اصل 44 قانون اساسی مبنی بر شرایط معامله با اشخاص در وضعیت برابر و یكسان، افزود: چون در این پرونده قانون رعایت نشده قرار شد كارشناسان تجزیه و تحلیل بیشتری روی پرونده داشته باشند.

رییس شورای رقابت اظهار داشت: قرار است در جلسه هفته آینده شورای رقابت گزارش رانت 650 میلیون یورویی پس از دریافت پاسخ بانك مركزی، مجددا بررسی شود.

وی یكی دیگر از بحث های مطرح شده در جلسه امروز شورای رقابت را، بررسی پیشرفت كاری وضعیت مالكیت شركت ها و نهادهای عمومی و شركت های تابعه آنها عنوان كرد و با بیان اینكه، طبق قانون مجلس شورای اسلامی مالكیت اینگونه شركت اقتصادی از سوی نهادهای عمومی نباید از 40 درصد تجاوز كند، بسیاری از نهادها از این دامنه عدول كرده اند.

رییس شورای رقابت افزود: اینگونه نهادها و شركت های عمومی باید در زمان حداكثر چهارسال سهم اقتصادی خود در شركت های تابعه را طبق قانون مجلس شورای اسلامی به زیر درصد قانونی تنزل دهند.

یادآور می شود، قرار بود در جلسه هفته گذشته شورای رقابت نخستین گزارش كارشناسان شورا در مورد رانت 650 میلیون یورویی قرائت شود اما بررسی موضوعات دیگر در این جلسه باعث شد تا قرائت گزارش به این هفته موكول شود.

گفتنی است، اوایل اردیبهشت ماه امسال اخباری مبنی بر امتیاز ویژه وزارت صنعت و بانك مركزی به یك واردكننده خوراك دام مطرح شد حال با گذشت چند ماه از این پرونده، شورای رقابت كه مجری رفع انحصار در بازار است به این موضوع ورود پیدا خواهد كرد.

اقتصام(4) 1836**1558
۰ نفر