۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۳۱
کد خبر: 81475930
T T
۰ نفر
فاز دوم طرح پايش شبانه صنايع استان تهران آغاز شد

تهران - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران گفت: فاز دوم طرح پايش و گشت شبانه از صنايع استان تهران از پنجشنبه شب دوم بهمن ماه جاري با حضور در شهر قدس آغاز شد.

'محمد هادي حيدرزاده ' روز جمعه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: با توجه به اينكه يكي از منابع ثابت توليد كننده آلاينده هاي جوي صنايع است به منظور كنترل افزايش ميزان آلودگي هوا طرح جهادي پايش شبانه از صنايع استان تهران توسط ماموران اجرايي اين اداره كل از ششم دي ماه امسال آغاز شد.

وي افزود: بر اساس برنامه‌ريزي جامع هدفمند در پايش زيست محيطي، صنايع استان تهران به 7 محور اصلي و 5 محور فرعي تقسيم بندي شد.

وي يادآور شد: در فاز اول اين طرح 20 اخطاريه به واحدهاي صنعتي كه اصول و استانداردهاي زيست محيطي را در خصوص رهاسازي پسماندها يا تخليه زباله ها يا فيلتراسيون خروجي گازها و يا تصفيه خانه پسآب ها رعايت نكرده اند صادر شده است.

مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران افزود: صنايع مذكور در ساعات بعد از وقت اداري به منظور كاهش هزينه‌هاي جاري خود اقدام به خاموش كردن سيستم هاي فيلتراسيون خود مي كردند كه با اجراي اين طرح جهادي و همسويي با دستگاه هاي قضايي دامنه زماني رسيدگي و پايش از صنايع به 24ساعت از شبانه روز افزايش پيدا كرده است.

حيدرزاده با با اشاره به آغاز فازدوم اجراي اين عمليات از دوم بهمن ماه جاري بيان داشت: ماموران اجرايي اين اداره كل با حضور در شهر قدس در گشت نامحسوس به چند واحد صنعتي ضايعات سوز مراجعه و از نزديك با نحوه فعاليت و پايش زيست محيط از اين واحدها صنعتي پرداختند.

وي افزود: با توجه به تجارب حاصل از اقدامات مرحله اول اين طرح، نقاط ضعف و قوت شناسايي شد تا در اجراي فاز دوم با قوت و توان بيشتري نظارت و پايش بر صنايع استان صورت گيرد.

مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران با اشاره به فعاليت 30 هزار واحد صنعتي در استان تهران تصريح كرد: مديران واحدهاي صنعتي كه در فاز اول اخطاريه دريافت كرده‌اند بايد نسبت به رفع آلودگي واحد تحت مديريت خود اقدام كرده باشند تا مشمول صدور احكام حاكميتي و برخورد شديد مانند پلمپ واحد صنعتي خود نباشند.

تهرام/1699/1724
۰ نفر