۳ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۴۶
کد خبر: 81476121
T T
۰ نفر

دیدار ظریف و كری؛ این بار در داووس سوئیس

۳ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۴۶
کد خبر: 81476121
دیدار ظریف و كری؛ این بار در داووس سوئیس

تهران - ایرنا - محمد جواد ظریف و جان كری وزیران امور خارجه ایران و آمریكا جمعه شب در شهر داووس سوئیس با یكدیگر دیدار و گفت و گو كردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دیدار كه از دقایقی پیش در حاشیه اجلاس داووس آغاز شده ، پنجمین دیدار و رایزنی ظریف و كری در روزهای اخیر است.

وزیر امور خارجه كشورمان روز پنجشنبه به منظور شركت در چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصادی داووس به سوئیس سفر كرد كه این دیدار در حاشیه این اجلاس و در محل برگزاری كنفرانس های داووس انجام شده است.

كری و ظریف 24 دی ماه نیز در شهر ژنو سوئیس به منظور سرعت بخشیدن به مذاكرات هسته ای ایران و گروه 1+5 سه بار با یكدیگر رایزنی كردند و دستور كاری را برای معاونان و كارشناسان خود به منظور حل و فصل اختلافات عمده باقی مانده از جمله بر سر حجم غنی سازی اورانیوم ایران، جدول زمان بندی لغو تحریم ها علیه ایران و مدت زمان توافق جامع هسته ای تعیین كردند.

ظریف 26 دی ماه یعنی جمعه گذشته نیز در پاریس پایتخت فرانسه، برای چهارمین بار در سال جدید میلادی با كری دیدار و گفت و گو كرد.

همزمان با دیدار ظریف و كری در داووس، معاونان طرفین نیز از صبح امروز (جمعه) مذاكرات خود را در دیگر شهر سوئیس ، یعنی زوریخ آغاز كرده اند كه معاونان وزرای خارجه ایران تاكنون 5 ساعت با یكدیگر مذاكره كرده اند.

همزمان كارشناسان ایران و آمریكا نیز به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیر كل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه كشورمان و جیم تیمبی با یكدیگر دیدار و گفت و گو كرده اند. گفت و گوهای زوریخ تا فردا ادامه خواهد داشت.

ظریف قرار است صبح شنبه به وقت محلی از سوئیس برای شركت در مراسم ترحیم ملك عبدالله پادشاه عربستان كه صبح امروز (جمعه) در سن 90 سالگی درگذشت، به ریاض سفر كند.

پیكر پادشاه عربستان امروز تشییع و تدفین شد و فردا پس از نماز مغرب مراسم ترحیم وی با حضور مقامات خارجی در عربستان در دیوان ملك این كشور برگزار می شود .

سیام 1572
۰ نفر