به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، علي محمد گودرزي روز يكشنبه در كنفرانس استراتژي برند در محل اجلاس سران در سخناني، فراهم نمودن محيطي مناسب براي فعاليت و توانايي نخبگان را به منظور جلوگيري از مهاجرت آنان بسيار موثر دانست.
وي با بيان آنكه نخبگان كشورمان به عنوان برند در عرصه هاي گوناگون جهاني در حال كار و فعاليت هستند، موضوع آموزش، پژوهش و توسعه فرهنگ برند را يكي از الزامات جدي فعلي كشورمان ذكر كرد.
وي ضمن انتقاد از برگزاري كنفرانس هاي متعدد تنها به منظور جلب حمايت هاي مالي در كشور را تقلبي بزرگ اعلام كرد.
وي با بيان اينكه كنفرانس استراتژي برند برمبناي اصول و روش هاي صحيح علمي بنا نهاده شده است، اظهار اميدواري كرد اين كنفرانس در عرصه رقابت خود به عنوان يك برند بزرگ در سراسر خاورميانه و همچنين جهان مطرح شود.
وي تحقيقات در عرصه برند را در دنياي امروز به عنوان يك علم بين مرزي ذكر كرد و با بيان اينكه امروز يك بازار 600 تا 700 ميليارد دلاري در برند كسب وكار حلال در جهان در حال فعاليت است، افزود: اين درحالي است كه سهم ما از بازار كسب و كار تنها نزديك به 400 ميليون دلار است.
به گفته مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت كشورهاي مالزي، چين، ويتنام، انگلستان، نيوزيلند، استراليا، فرانسه و آمريكا از جمله كشورهايي هستند كه درحوزه برند به صورت جدي در حال فعاليت هستند.
اقتصام(3)ن.پ/1836**1558
مشاور وزير صنعت؛
ايران از استعداد لازم براي فروش دانش و تفكر به دنيا برخوردار است
۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳
کد خبر:
81478081
تهران - ايرنا - مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت ارزش استعدادهايي كه در طول سال هاي اخير به خارج از كشورمان مهاجرت كرده اند را بالغ بر 180 ميليارد دلار ذكر كرد و گفت: ايران بدون هيچ گونه وابستگي به نفت از استعداد فروش دانش وتفكر به دنيا برخوردار است.