۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۲۲
کد خبر: 81478260
T T
۰ نفر
عرضه مصنوعات طلا و جواهر داخلي با شناسنامه

تهران - ايرنا - رئيس اتحاديه توليدكنندگان طلا و جواهر ايران اعلام كرد: همه مصنوعات طلا و جواهر داخلي با شناسنامه عرضه مي شود، ضمن آنكه هيچ گونه واردات رسمي هم نداريم.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا ؛ عباداله محمدولي درگفتگويي راديويي، افزود: طلاهاي خارجي ازجمله طلاهاي موسوم به ايتاليايي به شكل قاچاق وارد و بدون شناسنامه هم عرضه مي شود، چون واردات اين مصنوعات ممنوع است.

رئيس اتحاديه توليدكنندگان طلا و جواهر ايران از شهروندان خواست: حتما از واحدهاي داراي مجوز خريداري كنند زيرا مصنوعات طلا در اين واحدها شناسنامه دار است و مي توان آن را رديابي كرد و اگر مشكلي هم پيش آمد، قابل پيگيري خواهد بود.

محمدولي افزود: البته زماني 80 درصد محصولات عرضه شده طلا به صورت قاچاق بود اما هم اكنون اين ميزان به كمتر از 50 درصد رسيده است.

وي همچنين خواستار افزايش تنوع عيار مصنوعات طلا شد و گفت: اين امر قدرت خريد مردم را هم متنوع مي كند.

رئيس اتحاديه توليد‎كنندگان و صادركنندگان طلا و جواهر ايران اضافه كرد: بازار طلا و جواهر در كشور مزيت خوبي دارد و سالانه به 200 تا 250 تن مواد اوليه از الياژهاي مختلف فلزي نياز داريم و ايران مي تواند در صنعت طلا و جواهرات به سطح تركيه برسد كه اشتغالزايي بالايي هم دارد چون تقاضا در بازار داخلي خيلي زياد است و توليد سالانه 2.5 تن طلا پاسخگو نيست.

محمدولي گفت: بازار 75 ميليون نفري جمعيت كشور سالانه 300 تا 350 تن مصرف طلا دارد و اين صنعت قابليت جذب 300 هزار نيروي كار فقط در بخش ساخت و توليد جواهر، طلا و نقره و بدليجات دارد.

رئيس اتحاديه توليدكنندگان طلا و جواهر ايران درباره صادرات هم گفت: صادرات طلا به طراحي متناسب با سليقه مشتريان خارجي نياز دارد.

اقتصام(1)9141**1558

سرخط اخبار اقتصاد