۶ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۵۰
کد خبر: 81480444
T T
۰ نفر
ارتش لبنان، بمب آماده انفجار را كشف و 24 تبعه سوریه را بازداشت كرد

بیروت – ایرنا – ارتش لبنان یك بمب آماده انفجار را روز دوشنبه درمنطقه كرم التین شهرك زغرتا در شمال این كشوركشف و ضبط و 2 تبعه سوریه را در این رابطه بازداشت كرد.

به گزارش ایرنا در بیانیه ارتش این كشور آمده است: در چارچوب تعقیب برخی عناصر كه احتمال می رود با گروه های تروریستی مرتبط باشند، یك واحد از نیروهای امنیتی ارتش لبنان با ورود به خانه ای درمنطقه كرم التین شهرك زغرتا، 2 تبعه سوریه را بازداشت كردند.

در این بیانیه تاكید شده است كه نیروهای ارتش لبنان در این خانه یك بمب آماده انفجار و 4 قبضه خمپاره انداز به همراه 83 گلوله آن و همچنین مقداری مهمات از جمله 2 نارنجك دستی را كشف و ضبط كردند.

نیروهای ارتش لبنان همچنین در یك اردوگاه پناهجویان سوری در منطقه كفرزبد بقاع در شرق لبنان، 22 تبعه سوریه را كه تلاش داشتند فرار كنند، بازداشت كردند.

این 22 تبعه سوریه و خودروهای متعلق به آنها كه دارای مدارك شناسایی لازم نبودند، تحویل مقامات مسئول برای اقدامات لازم امنیتی و قضایی شدند.

نیروهای ارتش لبنان همچنین روز دوشنبه محل تجمع و پایگاه گروه های تروریستی تكفیری در بلندی های نزدیك مرزهای این كشور با سوریه بویژه در منطقه عرسال را با موشك و توپخانه زیر آتش سنگین قرار دادند.

به گزارش ایرنا، شبكه خبری المنار نیز از جنوب این كشور گزارش داد كه بالگردهای ارتش صهیونیستی عصر دوشنبه مبادرت به رها كردن بالون های حراراتی در منطقه مقابل راس الناقوره در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی كردند.

نیروهای ارتش صهیونیستی از یكشنبه گذشته تاكنون در حالت آماده باش بسر می برند و حتی دو بار در این مدت از ترس نفوذ نیروهای حزب الله حالت تدافعی اتخاذ كردند اما هربار مشخص شد ، شایعه بوده است.

یك بالگرد ارتش صهیونیستی یكشنبه هفته گذشته به گروهی از نیروهای مجاهد محور مقاومت در شهرك مزرعه الامل منطقه القنیطره سوریه با شلیك دو موشك حمله كرد كه به شهادت 7 تن از این نیروها منجر شد.

در اثر این حماقت نظامی دشمن صهیونیستی6 تن از نیروهای مجاهد حزب الله لبنان از جمله فرمانده« محمد احمد عیسی» و « جهاد» فرزند فرمانده شهید «عماد مغنیه» به شهادت رسیدند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار«محمدعلی الله دادی» نیز دعوت یاران و همرزمان شهیدش را لبیك گفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان