۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81487964
T T
۰ نفر

مركز نگهداري و كاهش آسيب معتادان سقز افتتاح شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81487964
مركز نگهداري و كاهش آسيب معتادان سقز افتتاح شد

سنندج - ايرنا - مركز نگهداري و كاهش آسيب معتادان شهرستان سقز روز يكشنبه با حضور جمعي از مسوولان اين شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ايرنا، فرماندار ويژه شهرستان سقز در مراسم افتتاح اين كمپ، با بيان اينكه دولت تدبير و اميد به جد به دنبال پيشگيري از اعتياد و درمان معتادان است گفت: مبارزه بي امان با توزيع كنندگان مواد مخدر جزو برنامه هاي اصلي نظام است.

علي اكبر ورمقاني افزود: سقز در حال حاضر داراي سه كمپ اختياري معتادان است كه در آينده نزديك مركز نگهداري شبانه معتادان (شيلتر) نيز راه اندازي خواهد شد.

محمد سليم كريمي، دبير شوراي مبارزه با مواد مخدر استان كردستان هم راه اندازي اين مركز را گامي جدي در اجتماعي كردن مبارزه با اعتياد برشمرد.

وي با بيان اينكه معتادان بهبود يافته جهت عدم بازگشت به اعتياد نياز به اشتغال دارند خواستار حمايت مسوولان جهت فراهم سازي زمينه هاي اشتغال آنان شد.

سرگرد غلامرضا پارسايي كيا رئيس پليس پيشگيري مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز هم گفت: در حال حاضر 35 معتاد متجاهر و 20 معتاد شاكي خانواده، در اين كمپ پذيرش شده و مشغول طي كردن مراحل سم زدايي هستند.

او برگزاري همايش هاي پيشگيري از اعتياد و اجراي طرح هاي پاكسازي نقاط آلوده و دستگيري معتادان را از برنامه هايي عنوان نمود كه در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي و اعتياد به مواد مخدر در شهرستان سقز صورت گرفته است.

ماموستا سيد حسين حسيني امام جمعه موقت سقز هم در اين ايين با بيان اينكه اين مركز گامي مهم در بازگشت معتادان به آغوش خانواده و جامعه است از اقدامات نيروي انتظامي و ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان در راستاي دستگيري معتادان و اجراي برنامه هاي كاهش آسيب تقدير نمود.

وي از مردم خواست با شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در جهت معرفي وشناسايي معتادان همكاري كنند.

در ادامه اين برنامه از اعضاي شوراي مبارزه با مواد مخدر شهرستان و جمعي از خيران كه در زمينه راه اندازي اين مركز همكاري كرده بودند با اهداي لوح سپاس تقدير به عمل آمد.

اين مركز در روستاي آخكند از توابع بخش مركزي در مسير 15 كيلومتري جاده سقز – بوكان واقع شده است.

در شهرستان سقز 14 هزار ورزشكار سازماندهي شده وجود دارد.

سقز به عنوان دومين شهر بزرگ كردستان در 190 كيلومتري شمال غربي مركز استان سنندج واقع شده است. ك/2

7249/533