۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳
کد خبر: 81489214
T T
۰ نفر
جهانگیری: بزرگ ترین فسادهای قرن در دوره  گذشته  اتفاق افتاد

خرم آباد - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری با بیان این كه مردم انتظار دارند با برنامه ریزی مشكلات حل شود، گفت: اگر قرار بود با شعار مشكلات حل شود در دوره گذشته بیشترین شعار در تاریخ كشور برای مبارزه با فساد داده شد اما بیشترین فسادها و بزرگ ترین فسادهای قرن اتفاق افتاد.

به گزارش خیرنگار اعزامی ایرنا، «اسحاق جهانگیری» روز دوشنبه در آیین افتتاح سد ایوشان خرم آباد با تاكید بر این كه سیاست اقتصاد مقاومتی راهكار عبور از مشكلات است، خاطرنشان كرد: طرفدار این نیستیم كه مردم یك وعده غذا بخورند و این حرف سخن خوبی نیست.

وی ادامه داد: حتی امام راحل در زمان جنگ چنین حرفی به زبان نیاورد.



**هیچ جریان سیاسی نمی تواند انقلاب را به نفع خود مصادره كند

معاون اول رییس جمهوری با بیان این كه 22 بهمن یوم الله واقعی و متعلق به همه ملت ایران است، گفت: انقلاب اسلامی متعلق به هیچ فرد و جناحی نیست و هیچ جریان سیاسی نمی تواند آن را به نفع خود مصادره كند.

جهانگیری افزود: 36 سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد اما فراز و فرودها، غم و شادی ها و بیم و امیدهای مختلف نتوانسته است، حقیقت انقلاب اسلامی را دگرگون كند و ملت ایران همچنان بر این شعار اساسی خود استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایستاده است.

وی اظهارامیدواری كرد: در روز 22 بهمن كه روز هم پیمانی و عزم ملی است بر اعتماد مردم به عنوان بزرگ ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران افزوده و در سطح بین المللی عزت و منزلت ایران به نمایش گذاشته شود.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این كه مسایل و مشكلات مختلفی را در پیش رو داریم، ادامه داد: در بخش بین الملل مسایلی وجود دارد كه باید از آنها عبور كنیم تا بتوانیم به اهداف ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب دست یابیم و چالش هایی كه دشمنان برای ایران ایجاد می كنند، پشت سر بگذاریم.

جهانگیری تصریح كرد: اسراییلی ها و برخی كشورهای منطقه تلاش دارند ایران را در انزوا نگه دارند كه هنر ما در این است با تدبیر بتوانیم این كشور بزرگ را از مشكلات عبور دهیم.



**به اسم پنیر آب نمك وارد كردند

وی همچنین گفت: كارهای بزرگی كه در كشور انجام شده است را نباید كوچك تلقی كنیم، در مقطعی به اسم پنیر آب نمك وارد كشور می كردند و در پیت های حلبی كه مقداری پنیر در آن بود برای نگهداری آن آب و نمك هم وارد كشور می شد اما امروز در دنیا كارخانه ساز شده ایم.

جهانگیری با بیان این كه در این سال ها شعار زیاد داده شده است و ما هم بخشی از زندگی خود را با شعار گذرانده ایم، تصریح كرد: مسایل پیچیده نیاز به تدبیر و برنامه ریزی دارد هیچ وقت برای عبور از این مسایل نباید كسانی دولت را وادار كند كه با یك سری شعار مردم را سرگرم كنند.

وی به ثبات اقتصادی كه هم اكنون در كشور حاكم شده است، اشاره كرد و افزود: در سال های گذشته شاهد نوسانات و تغییر لحظه‌ای قیمت ها بودیم اما امروز آرامش خوبی در فضای اقتصاد كشور حاكم گردیده، رشد منفی اقتصاد متوقف شده و از ابتدای سال جاری روند مثبت در رشد اقتصاد پیدا شده است.

وی ادامه داد: البته در این شرایط دشمنان دست به توطئه دیگری علیه ما زدند كه كاهش بهای نفت بود و ازسوی دیگر با فشارهای ناشی از تحریم، میزان صادرات نفت كاهش یافت. كاهش بهای نفت سه تاثیر عمده بر كشور می گذارد كه یك اثر آن بر بودجه دولت است و ضرورت دارد كه مدیران حداكثر صرفه جویی را در منابع مالی و هزینه‌ها انجام دهند و در عین حال بیشترین كارایی و استفاده را از منابع بدست آورند.

معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: كاهش بهای نفت همچنین بر طراز پرداخت خارجی كشور اثر دارد و به دلیل كمبود ارز واردات كشور كاهش خواهد یافت كه باید برای حل این مساله در جهت افزایش صادرات غیرنفتی تلاش كنیم و در همین راستا دولت از همه بخش های خصوصی دعوت می كند به عرصه صادرات ورود پیدا كنند.

جهانگیری تصریح كرد: با وجود همه این مشكلات دولت تلاش می كند تا به فضل الهی با حداقل زحمت برای مردم، از این مشكلات عبور كنیم و مانع از رشد تورم و حاكم شدن ركود بر اقتصاد كشور شویم.



** هدر دادن آب ضد منافع ملی است

معاون اول رییس جمهوری به افتتاح دو سد مروك و ایوشان در استان لرستان اشاره كرد و اظهارداشت: ملت ایران باید بداند كه شرایط اقلیمی كشور در همین شرایط فعلی پایدار است و ما باید قدر آب را بدانیم، هدر دادن آب اقدامی ضد ملی است و تلاش برای بهره وری و صرفه جویی آب یك اقدام ملی محسوب می شود.

جهانگیری، هدر دادن آب را كاری ضد ملی دانست و افزود: صرفه جویی در آب و استفاده از روشهای نوین برای بالابردن میزان بهره وری آب اقدامی ملی و پسندیده است.

وی اضافه كرد: امروز آب مورد نیاز برخی روستاهای كشور با تانكر به آنها داده می شود و در برخی نقاط كشور دغدغه تامین آب شرب برای مردم وجود دارد كه این مسایل ایجاب می كند مدیران و مسوولان كشور با جدیت برای مدیریت این مساله برنامه‌ریزی كنند.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه استان لرستان را از استان های خوب و ارزشمند كشور برشمرد و گفت: این استان همه شایستگی‌ها برای توسعه را دارد و با وجود مردمان بسیار خوب و سخت كوش در این استان و نیز منابع آب فراوان نباید شاهد بیكاری در این استان باشیم.

جهانگیری با تاكید براین كه باید علل مشكل بیكاری در این استان شناسایی و برای حل آن راهكار پیدا شود، خاطرنشان كرد: قرار است كارگروهی تعیین كنیم تا مشكل بیكاری در این استان و برخی استان ها كه شرایطی مشابه دارند را با حضور بخش خصوصی بررسی كنند و برای حل آن راهكار ارایه دهند.

وی با اظهار خرسندی از افتتاح دو سد مهم در استان لرستان، از دست اندركاران تلاشگر احداث این سد قدردانی كرد.

در این مراسم استاندار لرستان نیز ضمن ارایه گزارشی از وضعیت آب استان توضیحاتی در خصوص پیشرفت فیزیكی پروژه های آبرسانی در دست اجرا در این استان ارایه كرد.

همچنین محمد تقی توكلی رییس مجمع نمایندگان مردم استان لرستان در مجلس شورای اسلامی از جهانگیری به دلیل انجام دو سفر به این استان در سال جاری تشكر و از نگاه ویژه دولت دكتر روحانی به استان لرستان تقدیر كرد.

چیت چیان وزیر نیرو هم در این مراسم در سخنانی بر لزوم جلوگیری از هدر رفت آب و كنترل منابع آب تاكید كرد و افزود: تا كنون تلاش های فراوانی برای كنترل منابع آب انجام شده و هنوز هم اقداماتی در دست اجراست و هم اكنون حدود ۱۱۹ سد در سطح كشور در دست اجرا داریم.

وزیر نیرو تاكید كرد باید از منابع آبی كشور به بهترین شكل ممكن استفاده كنیم و حداكثر استفاده و بهره وری را از منابع آب داشته باشیم.

معاون اول رییس جمهوری كه صبح امروز و در دومین روز از دهه مبارك فجر وارد استان لرستان شد پس از بهره برداری از سد مروك در شهرستان دورود عازم خرم آباد شد و سد ایوشان را افتتاح كرد.

وی، پس از شركت در این مراسم خرم آباد را به مقصد تهران ترك كرد.

سیام**1429**9132**1336
۰ نفر