دولت سرمايه گذاري قابل توجهي در حوزه پرورشي آموزش و پرورش داشته  است

نوشهر - ايرنا - معاون مديركل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش، گفت كه دولت تدبير و اميد در حوزه هاي پرورشي، فرهنگي و هنري سرمايه گذاري قابل توجهي داشته است.

'علي عراقي ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارايرنا در كلاردشت، افزود: با وجود ناكافي بودن اعتبارات اما اقدامات خوبي از جمله توسعه و بهسازي فضاهاي تربيتي، فرهنگي و هنري نظير اردوگاه ها و كانون ها در استان هاي مختلف كشور صورت گرفته است.

وي نگهداري، ساخت، توسعه و تجهيز فضاهاي فرهنگي، هنري و پرورشي را به عنوان چهارشاخص بسيارمهم در ارائه خدمات در اين بخش ها معرفي كرد و ادامه داد: براي استان هاي فاقد فضاهاي پرورشي متناسب با جمعيت دانش آموزي نيز درصدد هستيم تا چنين زيرساخت و امكاناتي را فراهم كنيم.

عراقي با اشاره به برنامه هاي جلوگيري از افت تحصيلي اظهار داشت: براي رفع اين مشكل بايد به موضوع تربيتي، پرورشي و توسعه فضاهاي فرهنگي و هنري توجه جدي تري شود.

معاون مديركل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش ، گفت كه كارفرهنگي نيازمند اعتبارات ملي بوده و بايد دراين حوزه همه دستگاه هاي ذيربط اين نهاد را مورد حمايت قراردهند با توجه به اين كه اين نهاد كارش فرهنگي است و بايد بيشتر اعتبارات را به اين نهاد تخصيص دهند.

عراقي بدون اعلام ميزان اعتبارات مربوط به اين بخش ها درعين حال اظهارداشت : براي دستيابي به توسعه فرهنگي بايد تمامي نهادهاي ذيربط همكاري همه جانبه با آموزش و پرورش داشته باشند تا دانش آموزان در برابر هجمه هاي فرهنگي و آسيب هاي اجتماعي ناشي از آن مصون بمانند.

وي شماردانش آموزان دركشور را دست كم 12 ميليون نفر اعلام و تاكيد كرد كه بايد براي غني سازي اوقات فراغت اين شمار دانش آموز نيازاست امكانات و تجهيزات بيشتري در نظرگرفته شود.

وي ، توسعه فرهنگ نماز ، برگزاري مسابقات فرهنگي و هنري و تبديل كردن آن ها به المپيادهاي فرهنگي و هنري ، گسترش فضاي كانون هاي فرهنگي ، آموزش نيروي انساني در حوزه فرهنگي و هنري از جمله اقداماتي دانست كه تاكنون دراين زمينه انجام گرفته است .

معاون مديركل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش همچنين از راه اندازي دفتر جديد با هدف پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دانش آموزان در سال جديد خبرداد و گفت كه با همكاري دستگاه هاي ذيربط از جمله معاونت اجتماعي ناجا، سازمان بهزيستي و دانشگاه ها برنامه ريزي هاي مطلوبي در اين حوزه صورت گرفته است. ك/3

7078/1535/506