۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 81494205
T T
۰ نفر
رييس جمهوري از نمايشگاه توانمندي هاي شهرك تحقيقاتي اصفهان ديدن كرد

اصفهان - ايرنا - رييس جمهوري در دومين روز از سفر كاروان تدبير اميد به استان اصفهان امروز - پنجشنبه - از نمايشگاه توانمندي ها و فناوري هاي نوين شهرك علمي تحقيقاتي اين استان به عنوان اولين سازمان موسس مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فناوري كشور بازديد كرد.

به گزارش ايرنا ، حسن روحاني ضمن بازديد از توانمندي ها و دستاوردهاي شركت هاي مستقر در اين شهرك، با مسئولان، پژوهشگران و دانش پژوهان شركت هاي دانش بنيان ، گفت و گو و از نزديك با توليدات و فناوري ها و دستارودهاي به نمايش گذاشته در اين نمايشگاه آشنا شد.

توليدات راديولوژي ديجيتال، فناوري هاي نانو الياف، نشانگرهاي شيميايي و زيستي و فناوري هاي گرانول از جمله توليدات و دستاروردهايي است كه در اين نمايشگاه ارايه شده است .

در اين بازديد كه رييس دفتر رييس جمهوري، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، معاون علمي و فناوري رييس جمهوري و نمايندگان اصفهان در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند، ضرورت ايجاد بستر مناسب براي توسعه فعاليت شركت هاي دانش بنيان، ايجاد زمينه هاي لازم براي تجاري سازي دستاوردهاي اين شركت ها و جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي از سوي رييس جمهوري مورد تاكيد قرار گرفت.



* شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان فعاليت اجرايي خود را از سال 1380 با هدف حمايت و هدايت شركت هاي 'دانش بنيان ' آغاز كرد و اكنون حدود 370 شركت و موسسه دانش بنيان در اين شهرك مستقر است.

از دستاوردهاي اين شهرك مي توان به شكل‌گيري 45 واحد صنعتي مبتني بر فناوري‌هاي اين شركت‌ها، اشتغال بيش از پنج هزار نيروي انساني متخصص و نوآور در شركت‌هاي دانش‌بنيان، برگزاري 10 دوره جشنواره ملي فن آفريني شيخ بهايي، اخذ جايزه 2010 بانك توسعه اسلامي در حوزه علوم و تكنولوژي و كسب جايزه انجمن آسيايي پارك‌هاي علمي (ASPA Award) توسط هشت شركت دانش‌بنيان اشاره كرد.

تجاري ‌سازي بيش از 700 دانش فني توليد شده توسط شركت‌هاي دانش‌بنيان، راه‌اندازي اولين پارك علمي كودكان و نوجوانان در كشور و انتخاب پارك علم و فناوري شيخ بهايي شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان به عنوان رتبه اول در بين هفت پارك علم و فناوري برتر كشور از ديگر دستاوردهاي اين شهرك است.

همچنين مركز منطقه‌اي توسعه مراكز رشد و پارك‌هاي علم و فناوري تحت نظر يونسكو (IRIS) در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان مستقر است و تا كنون بخش خصوصي در اراضي اين شهرك دو هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري كرده است.



* بهره وري از شركت هاي دانش بنيان و تبديل علم به ثروت به عنوان يكي از رويكردهاي ' توسعه محور ' استان اصفهان مطرح و مورد توجه مسوولان استان قرار دارد.

استاندار اصفهان در گفت و گو با ايرنا، گردشگري و فناوري را به عنوان دو محور اصلي توسعه اين خطه اعلام كرد و گفت:با توجه به ظرفيت ها و قابليت هاي عظيم شركت هاي دانش بنيان به ويژه وجود شهرك بزرگ علمي و تحقيقاتي استان اصفهان بسترهاي لازم براي توسعه و تبديل علم به ثروت در اين استان فراهم است.

'رسول زرگر پور' ايجاد كريدور علم و فناوري را توسعه ارتقاء يافته و سطح بالا خواند و افزود: در اين مرحله به جاي ايجاد كارخانجات فيزيكي، شركت هاي دانش بنيان تشكيل داده و علم به ثروت تبديل مي شود.

وي افزود: بزودي شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان به كريدور علم و فناوري كشور تبديل مي شود كه اين موضوع مورد موافقت معاون رييس جمهوري قرار گرفته است.

همچنين رييس شهرك علمي وتحقيقاتي استان اصفهان، هدف از بازديد رييس جمهوري از اين مجموعه را طرح موضوع اهميت ' اقتصاد دانش بنيان' و نحوه تكيه بر آن در استان اصفهان است.

'شيخ زين الدين' با بيان اينكه استان اصفهان از پيشينه فرهنگي، صنعتي و كشاورزي غني برخوردار است، افزود: در حال حاضر مسايل زيست محيطي براي اين استان محدوديت هاي زيادي ايجاد كرده است كه براي رفع اين مشكلات مي توان از اقتصاد دانش بنيان استفاده كرد.



* كاروان تدبير و اميد ديروز چهارشنبه وارد استان اصفهان شد، دكتر روحاني در اولين روز سفر به اصفهان با مردم اين استان در ميدان امام خميني (ره) ديدار و در جمع با شكوه استقبال كنندگان از كاروان تدبير و اميد سخنراني و سپس در جلسه توسعه و سرمايه گذاري استان اصفهان شركت كرد.

بازديد از نمايشگاه آثار هنرمندان اصفهاني و ديدار با علما و روحانيون استان از ديگر برنامه هاي اولين روز سفر رييس جمهوري به اصفهان بود.

بازديد از يكي از گلخانه هاي اطراف شهر اصفهان، شركت در جلسه شوراي اداري استان و برگزاري نشست مطبوعاتي از برنامه هاي دومين روز سفر رييس جمهوري به استان اصفهان اعلام شده است.

7137/گ / 3011 / 1339
۰ نفر