۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81494264
T T
۰ نفر
رییس جمهوری: توسعه كشت گلخانه‌ای به حل بحران كم آبی كمك می كند

اصفهان - ایرنا - رییس جمهوری توسعه كشت گلخانه ای را كمكی به حل بحران كم آبی در كشور عنوان كرد و گفت: با توجه به شرایط كم آبی در كشور باید الگوی كشاورزی را تغییر داده و به سمت شیوه های جدید آبیاری در كشاورزی حركت كنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه هنگام دیدار از شهرك گلخانه‌ای پارادایس اصفهان در جمع خبرنگاران به شرایط كم آبی در كشور اشاره كرد و افزود: پیام بازدید امروز من از این شهرك تاكید بر ضرورت بكار گیری شیوه های نوین كشاورزی است.

رییس جمهوری با بیان این كه كشور در مسیر خشكسالی قرار دارد، گفت: اكنون راهی جز استفاده بهینه از منابع آب برای توسعه كشور نداریم و كشت گلخانه ای می تواند در این خصوص كمك بسیاری به رشد كشاورزی كند.

دكتر روحانی با اشاره به نقش شهرك گلخانه ای پارادایس برای كمك به پیشرفت كشاورزی در منطقه گفت: این شهرك الگویی برای نشان دادن مصرف بهینه آب و تولید محصولات كشاورزی سالم است.

رییس جمهوری همچنین در خصوص برنامه های دولت برای رسیدگی به معوقات بانكی سرمایه گذاران بخش خصوصی در كشور گفت: عده ای از سرمایه گذاران در سال های گذشته تسهیلات بانكی دریافت كرده اند اما نتوانسته اند به موقع اقساط خود را بپردازند و باید در این میان كسانی را كه در زمینه معوقات مقصر نیستند و شرایط اقتصادی كشور در دوره ای باعث شد نتوانند اقساط خود را بپردازند، یاری كرد، دولت با تشكیل كمیته هایی درحال بررسی مسایل این سرمایه گذاران است.

به گزارش ایرنا ، شهرك گلخانه ای پاردایس كه امروز مورد باید رئیس جمهوری و هیات همراه قرار گرفت، یكی از بزرگترین شهرك های گلخانه ای صیفی جات كشور است و با 160 هكتار وسعت در 30 كیلومتری شمال اصفهان و در نزدیكی شاهین شهر قرار دارد.

تغییر در الگوی كشت، خلاقیت و استفاده از روش های جدید آبیاری، برخورداری از بخش های جداسازی و بسته بندی مدرن از ویژگی های این مجموعه عنوان شده است.

در این مجموعه گلخانه ای سالانه بیش از پنج هزار تن انواع صیفی جات تولید و بسته بندی می شود كه از این میزان حدود 50 درصد به كشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر صادر و بقیه در بازارهای داخلی عرضه می شود.

این شهرك در سال 1391 با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است و طرح توسعه یا فاز سوم این مجموعه قرار است در سال 94 به بهرداری برسد.

در این مجموعه گلخانه ای حدود سه هزار نفر بصورت مستقیم مشغول به كارند و ظرفیت كلی اشتغال آن تا بیش از پنج هزار نفر قابل افزایش است.

2093/ 6022