۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 81495332
T T
۰ نفر

همايش پياده روي خانوادگي در هرسين برگزار شد

۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۱۲
کد خبر: 81495332
همايش پياده روي خانوادگي در هرسين برگزار شد

كرمانشاه - ايرنا - همايش پياده روي خانوادگي به مناسبت دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي روز جمعه در هرسين برگزار شد.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي فرمانداري هرسين گزارش داد، فرماندار هرسين، هدف از اجراي اين برنامه را گسترش فرهنگ ورزش همگاني، ايجاد شور و نشاط عمومي در بين شهروندان عنوان كرد.

ياور محمدي تاكيد كرد: انجام حركات ورزشي بصورت مستمر و بر مبناي درست در بين خانواده ها موجب سلامت روح و جسم مي شود و اين حركت زمينه ساز نشاط و ترقي در خانواده ها و در نتيجه بوجود آمدن يك جامعه سالم است.

وي افزود: كساني موفق هستند كه ورزش در زندگي آنان جايگاه ويژه اي دارد و از بهترين ثمرات ورزش جلوگيري از ابتلا به بيماري هاي كشنده است.

فرماندارهرسين تصريح كرد: يكي ديگر از ابعاد ورزش بعد اجتماعي آن است و افراد ورزشكارعلاوه بر داشتن اخلاق حسنه در ارتباطات اجتماعي نيز موفق ترند و از اعتماد به نفس بالايي برخوردارند بطوريكه كه در اوائل انقلاب ورزشكاران نامي و مطرح همگام و هم صدا با مردم عليه رژيم طاغوت جنگيدند و در به ثمر رساندن انقلاب اسلامي نقش مهمي را ايفا كردند.

محمدي با اشاره به پيشرفت و توسعه اماكن ورزشي در هرسين نسبت به قبل از انقلاب گفت: به لطف نظام مقدس جمهوري اسلامي در اين شهرستان هم اكنون 9 سرسراي ورزشي، يك قطعه زمين چمن فوتبال، شش قطعه زمين چمن روستايي فوتبال و 28 هيات ورزشي فعال وجود دارد.

***

* هرسين - همايش بازي هاي بومي، محلي، غذاهاي سنتي و مسابقات اسب سواري در شهرستان هرسين به مناسبت گراميداشت دهه مبارك فجر برگزار شد.

اين همايش در دهستان چشمه كبود بخش مركزي هرسين و با حضور فرماندار، بخشدار مركزي و اهالي اين بخش برگزار شد.

فرماندار هرسين در اين همايش گفت: بازي هاي بومي، محلي در هر نقطه نشان دهنده فرهنگ، آداب و سنن آن منطقه است و در شهرستان هرسين نيز با توجه به تنوع آب و هوا و قدمت كهن اين ديار انواع بازي و سرگرمي ها رواج داشته و دارد و با توجه به اهميت احيا اين بازي ها مي طلبد كه پژوهشي در اين زمينه صورت گيرد.

ياور محمدي اظهار داشت: بازي هاي بومي، محلي در هر منطقه ضمن داشتن رابطه مستقيم با فرهنگ مردم بايد جدي گرفته شود و فراموش كردن اين رسوم پيامدهاي جبران ناپذيري دارد.

فرماندار هرسين تاكيد كرد: با تغيير سبك زندگي، عادات غذايي انسان ها نيز تغيير كرده و اين باعث گرايش مردم به سمت غذاهاي فوري شده و با توجه به گسترش فست فودها نبايد غذاهاي محلي كه نمادي از فرهنگ ما هستند به فراموشي سپرده شوند.

محمدي در پايان گفت: حدود 20 نوع غذاي بومي، محلي و 10 نوع بازي بومي در شهرستان هرسين وجود دارد.

شهرستان هرسين در جنوب شرقي كرمانشاه واقع شده است.

8066