۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۴۳
کد خبر: 81495867
T T
۰ نفر
مشاور وزير صنعت: سهم بانوان در عرصه هاي اقتصادي افزايش مي يابد

رشت - ايرنا - مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با برنامه هاي تدوين شده توسط اين وزارتخانه، سهم بانوان در عرصه هاي اقتصادي افق 1404 افزايش مي يابد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان به ايرنا، 'سهيلا جلودارزاده' شامگاه ديروز در بازديد از نمايشگاه صنفي - صنعتي گيلان كه در نمايشگاه بين المللي استان در حال برگزاري است، به نقش زنان در توسعه پايدار اقتصادي و لزوم بهره مندي زنان از مواهب و مزاياي اجتماعي و حمايت هاي دولتي در راستاي توسعه اقتصادي اشاره و اظهار كرد: با روي كار آمدن دولت تدبير و اميد و با توجه به رويكرد مثبت وزير صنعت، معدن و تجارت در حمايت از بانوان؛ رويكرد جديدي در حمايت از اين قشر در وزرات صنعت آغاز شده است.

وي رفع هرگونه تبعيض براي زنان در عرصه هاي مختلف شغلي و اجتماعي و افزايش مشاركت آنان را يكي از مهم ترين اهداف دولت يازدهم عنوان كرد.

وي كمك به افزايش مشاركت زنان در عرصه هاي مختلف اقتصادي، توليدي، صنعتي و كشاورزي و رساندن سهم بانوان به مشاركت حداقل 30 درصدي در افق 1404 را از جمله سياست گذاري هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان كرد.

جلودارزاده تصريح كرد: با توجه به توانمندي هاي زنان در عرصه هاي مختلف اقتصادي، توليدي و صنعتي، كشاورزي و صنايع دستي و ... مي توان با تسهيل بسياري از فرآيندها، آنان را در زندگي فردي، خانوادگي، اجتماعي و با تشكيل تعاوني ها يا تشكيل تشكل هاي خصوصي و توليدات صنعتي حمايت كرد.

مشاور امور بانوان وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاري اولين نمايشگاه توانمندي ها و نقش آفريني زنان در توسعه پايدار در ارديبهشت امسال و همچنين ابراز خرسندي از برپايي دومين نمايشگاه منطقه اي نقش آفريني زنان در توسعه پايدار افزود: برگزاري اين نمايشگاه ها نقش بسزايي در به نمايش گذاردن توانمندي هاي بانوان در عرصه هاي مختلف اقتصادي و توليدي دارد.

وي حذف فضاي دشوار فعاليت براي زنان فعال جامعه، انجام مذاكرات متعدد با وزرات خانه هاي مختلف در ارتباط با اختصاص تسهيلات مادي و معنوي براي بانوان، تأمين مالي، كمك به اخذ مجوزها و دريافت تسهيلات، آموزش در بازاريابي و حمايت از جلب و جذب بازارهاي داخلي و بين المللي براي توليدات بانوان را از جمله راهكارهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت در هموارسازي مسير مشاركت بانوان در توسعه پايدار اقتصادي عنوان كرد.

جلودارزاده همچنين به در پيش بودن انتخابات اتاق بازرگاني اشاره كرد و از ثبت نام بيش از 60 بانوي بازرگان خبر داد و گفت: از افزايش نقش بانوان در اقتصاد، صادرات و بازرگاني خارجي خرسنديم و اميدواريم كه حضور بانوان در فعاليت هاي اقتصادي بيش از پيش افزايش يابد.

وي از تخصيص وام يكصد ميليون ريالي صندوق مهر امام رضا(ع) به واحدهاي حاضر در نمايشگاه و تخصيص تسهيلات بيشتر به واحدهاي بزرگتر و طرح هاي دانش بنيان حاضر در اين نمايشگاه خبر داد و اضافه كرد: متقاضيان براي كسب اطلاعات و راهنمايي هاي بيشتر مي توانند به دفتر مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت يا با شماره 88914154-021 تماس بگيرند.

به گزارش ايرنا، نمايشگاه منطقه اي 'نقش زنان در توسعه پايدار' با محوريت توسعه اشتعال و كارآفريني، ايجاد روح همكاري ملي و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در زنان عصر پنجشنبه هفته گذشته با حضور فهيمه فرهمندپور مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي گيلان در جاده رشت - تهران افتتاح شد.

در اين نمايشگاه بانوان توانمند استان هاي گيلان، مازندران، زنجان، اردبيل و آذربايجان شرقي، دستاوردها و توليدهاي خود را در 54 غرفه در زمينه هاي صنايع دستي، هنر، مشاغل خانگي و كارآفريني، تجارت و بازرگاني ارايه كرده اند.

اين نمايشگاه تا بيستم بهمن ماه جاري از ساعت 15 الي 21 براي بازديدكنندگان داير است.

همزمان با اين نمايشگاه، جشنواره و نمايشگاه بزرگ توانمندي هاي حوزه صنعت٬ معدن و تجارت گيلان نيز به مناسبت دهه فجر گشايش يافت.

اين نمايشگاه با مشاركت فعالان حوزه توليد و تجارت شامل 77 غرفه واحدهاي صنعتي و معدني ٬ 77 غرفه واحدهاي صنفي و 11 غرفه شركت هاي پخش استان برپا شده است.ك/1

7296/2007