۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۵۶
کد خبر: 81496949
T T
۰ نفر
دولت چین دستمالهای رولی كه رهبر هنگ كنگ را به سخره گرفت جمع آوری كرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی از هنگ كنگ اعلام كرد كه دولت چین دستمالهای رولی كه رهبران هنگ كنگ را به تمسخر گرفته بود، از بازار جمع آوری كرده است.

براساس این گزارش، دولت چین امروز با هدف خنثی سازی توطئه مخالفان كه به تمسخر ؛ عكس و سخنان 'لئون چونگ اینگ' رهبر طرفدار چین هنگ كنگ را بر روی این اقلام بهداشتی چاپ كرده بودند، موفق شد حدود هفت هزار و600 رول از این دستمال های توزیع شده را از بازار جمع آوری كند.

حزب دمكرات هنگ كنگ روز شنبه اعلام كرد كه قرار بود قبل از اینكه این دستمالهای رولی جمع آوری شوند، آنها را به همراه 20 هزار بسته دستمال كاغذی رومیزی در مراسم افتتاحیه جشن های سال نو هفته آینده چین در سطح این كشور بفروشد.

براساس این گزارش، این حزب پیشتر نیز بارها با به سخره گرفتن لئون ، او را به صورت گرگ و حیوانات درنده به تصویر كشیده و مدت هاست كه از وی می خواهند از مقام خود استعفا دهد.

'لم چوك نین' رییس حزب دمكرات هنگ كنگ در این خصوص گفت: این تصاویر را صرفا به دلیل خنده بر روی این دستمال ها حك كرده ایم و هرگز قصد برهم زدن امنیت ملی را نداریم ، بنابراین امیدواریم با فروش آنها در طول یك هفته جشنواره سال نو چینی كه از 19 فوریه آغاز می شود هزینه های حزبی خود را تامین كنیم.

وی در گفت وگو با فرانس پرس گفت: با این وجود دولت چین از صبح روز گذشته (جمعه) حتی تولید این محصولات را از كارخانه آنها در یك مكان نامعلوم، متوقف كرد.

آساق**1378**1392
۰ نفر