۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۴۷
کد خبر: 81497140
T T
۰ نفر
بانوان عضو اتاق بازرگاني در افزايش مشاركت اقتصادي نقش موثر دارند

رشت - ايرنا - مشاور امور بانوان وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر اينكه سهم مشاركت بانوان در عرصه هاي اقتصادي بايد به 30 درصد برسد، گفت: بانوان عضو اتاق بازرگاني مي توانند در تحقق اين امر مهم، نقش موثري ايفا كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، «سهيلا جلودارزاده» عصر شنبه در نشستي با جمعي از بانوان كارآفرين و توليدكننده چندين استان كشور در رشت افزود: بانوان عضو اتاق بازرگاني به منزله يك نجات غريق و يا راهنمايي هستند كه مي توانند با حمايت هاي خود از بانوان، مسير بسته تجارت را براي زنان باز كنند.

وي با اشاره به در پيش بودن انتخابات اتاق بازرگاني ايران اظهار كرد: هم اكنون 60 نفر از بانوان براي حضور در اتاق بازرگاني و قرار گرفتن در خط مقدم فعاليت هاي اقتصادي، اعلام آمادگي كرده اند.

جلودارزاده ثبت نام اين تعداد از بانوان را براي حضور در اتاق بازرگاني ايران ، چشم انداز خوبي براي رسيدن به استراتژي مشاركت اقتصادي بانوان خواند و گفت: براي رسيدن به توسعه اي كه انسان محور باشد و انسان را به آسايش برساند؛ بايد زنان حضوري موثر داشته باشند.

وي بازارهاي كشورهاي همسايه همچون تركيه، روسيه، عراق و افغانستان براي صادرات موادغذايي را بسيار مناسب دانست و گفت: مي كوشيم تيم هايي تربيت شوند تا اولين تجار زن در بخش گسترده و عمومي در اين حوزه حضور يابند.

وي نمايشگاه منطقه اي نقش آفريني زنان در توسعه پايدار را نيز يكي ديگر از اقدامات انجام شده براي عرضه محصولات بانوان توليدكننده و كارآفرين عنوان كرد.

مشاور امور بانوان وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زمينه هاي جديد سرمايه گذاري اظهار كرد: از همه بانوان شامل زنان خانه دار تا بانواني كه ايده پردازي مي كنند؛ در بخش هاي مختلف توليدي، كشاورزي، صنعتي و حوزه هاي دانش بنيان حمايت مي كنيم.

وي همچنين به جايگاه فرش دستباف گيلان اشاره و اضافه كرد: براي برند ملي شدن فرش دستباف گيلان و صادرات آن با نام خود گيلان، از آن حمايت مي كنيم تا اين صنعت به جايگاه واقعي اش برسد.

جلودارزاده در بخش ديگري از سخنانش؛ از تخصيص وام يكصد ميليون ريالي صندوق مهر امام رضا(ع) به واحدهاي حاضر در نمايشگاه منطقه اي بانوان و تخصيص تسهيلات بيشتر به واحدهاي بزرگتر و طرح هاي دانش بنيان حاضر در اين نمايشگاه خبر داد و گفت: متقاضيان براي كسب اطلاعات و راهنمايي هاي بيشتر مي توانند به دفتر مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت يا با شماره 88914154-021 تماس بگيرند.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت گيلان نيز در اين نشست؛ با بيان اين كه دو هزار و 600 واحد صنعتي در گيلان فعال هستند، اظهار كرد: حدود 86 هزار نفر در اين واحدهاي صنعتي مشغول به كار مي باشند.

«علي منتظري» با اشاره به طرح هاي نيمه تمام استان افزود: بالغ بر يك هزار و يكصد واحد صنعتي نيمه تمام داراي پيشرفت فيزيكي داريم كه نيمي از آن، بيش از 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

وي اظهار كرد: ساليان سال به بهانه اينكه گيلان قطب گردشگري و كشاورزي است، از سرمايه گذاري صنعتي در اين استان غفلت شده است.

منتظري با اشاره به پتانسيل هاي بخش صنعت، از فرش بافي به عنوان يكي از صنعت هايي كه بانوان نقش موثري در آن دارند، نام برد و گفت: بالغ بر 13 هزار و 500 بافنده فرش داريم كه 9 هزار و 500 نفر از آنان بيمه شده هستند.

وي با بيان اين كه توليد فرش در استان از 12 هزار مترمربع در سال هاي گذشته به 44 هزار مترمربع طي امسال رسيده، افزود: فرشبافاني حتي در سطح بين المللي داريم اما فرش دستباف گيلان با برند قم و كاشان به جاهاي ديگر صادر مي شود.

منتظري با اشاره به اينكه گيلان به عنوان قطب ابريشم كشور شناخته مي شود، تصريح كرد: گيلان با اين پتانسيل، فرش هايي با كيفيت بسيار خوب توليد مي كند.

همچنين در نشست سهيلا جلودارزاده مشاور امور بانوان وزير صنعت، معدن و تجارت با جمعي از بانوان كارآفرين و توليدكننده، تعدادي از اين بانوان مشكلات خود در بخش هاي مختلف توليدي را بيان كردند.

نمايشگاه منطقه اي نقش زنان در توسعه پايدار با محوريت توسعه اشتغال و كارآفريني، ايجاد روح همكاري ملي و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در زنان، عصر پنجشنبه هفته گذشته با حضور

« فهيمه فرهمندپور» مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي گيلان در جاده رشت - تهران افتتاح شد.

در اين نمايشگاه بانوان توانمند استان هاي گيلان، مازندران، زنجان، اردبيل و آذربايجان شرقي، دستاوردها و توليدهاي خود را در 54 غرفه در زمينه هاي صنايع دستي، هنر، مشاغل خانگي و كارآفريني، تجارت و بازرگاني ارايه كرده اند.

اين نمايشگاه تا بيستم بهمن ماه جاري براي بازديد علاقمند داير است.

7296 / 2007 / 1539
۰ نفر