۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۳۲
کد خبر: 81497520
T T
۰ نفر
مشاور وزير صنعت: طرح جامع حمايت از زنان سرپرست خانوار تدوين مي شود

رشت - ايرنا - مشاور امور بانوان وزير صنعت، معدن و تجارت از تدوين طرح جامع حمايت از زنان سرپرست خانوار خبر داد.

'سهيلا جلودارزاده' عصر شنبه در حاشيه نشست با بانوان كارآفرين و توليدكننده چندين استان كشور در گفت وگو اختصاصي با خبرنگار ايرنا در رشت افزود: برنامه هاي توسعه و ايجاد فرصت هاي شغلي زنان بويژه توانمندسازي زنان خانوار از برنامه هاي حمايتي ما براي بانوان كشور است.

وي با بيان اينكه طرح جامع حمايت از زنان سرپرست خانوار هم اكنون در حال تهيه است، ادامه داد: اين طرح به صورت آزمايشي در شهرستان ري در حال اجراست.

وي اعضاي شوراي راهبردي طرح جامع زنان سرپرست خانوار را وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، جهادكشاورزي، صنعت، معدن و تجارت، كميته امداد، سازمان فني و حرفه اي، صندوق مهر امام رضا(ع) و چندين نهاد خيريه عنوان كرد.

مشاور وزير صنعت، معدن و تجارت هدف از اجراي اين طرح را توانمندسازي بانوان سرپرست خانوار عنوان و تصريح كرد: اولين مرحله اين طرح، راه اندازي بانك اطلاعاتي از زنان سرپرست خانوار كشور است تا اين افراد بتوانند از مزاياي اين طرح بهره ببرند.

به گفته جلودارزاده؛ با تكميل بانك اطلاعاتي، مسائلي از جمله قرار گرفتن تحت پوشش نهادهاي حمايتي، اطلاع رساني در ارتباط با آموزش هاي مهارتي به آنان و فراهم سازي زمينه اشتغال اين افراد انجام مي شود تا زندگي زنان سرپرست خانوار به ثبات و پايداري برسد.

وي با يادآوري اجراشدن اين طرح در شهرستان ري به صورت پايلوت اظهار كرد: هم اكنون در اين شهرستان موجي از اميد و نشاط بين بانوان سرپرست خانوار ايجاد شده كه انتظار داريم اجراي كامل آن همين اثر را در تمامي نقاط كشور داشته باشد.

مشاور امور بانوان وزير صنعت، معدن و تجارت تعداد بانوان سرپرست خانوار كشور در حال حاضر را حدود دو ميليون و 500 هزار عنوان و اضافه كرد: اين تعداد زنان سرپرست خانوار، مي توانند جمعيتي حدود يك ميليون نفر را نيز تحت پوشش قرار دهند كه كارآفريني براي بانوان تحصيلكرده، فراهم شدن زمينه مشاركت فعالان اقتصادي و فعال كردن تعاوني هاي زنان در كنار اين قشر حاصل مي شود.

نشست سهيلا جلودارزاده مشاور امور بانوان وزير صنعت، معدن و تجارت با جمعي از بانوان كارآفرين و توليدكننده چندين استان كشور عصر شنبه در رشت برگزار شد.

وي بمنظور بازديد از نمايشگاه منطقه اي نقش زنان در توسعه پايدار به استان گيلان سفر كرد.

اين نمايشگاه با محوريت توسعه اشتغال و كارآفريني، ايجاد روح همكاري ملي و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در زنان، عصر پنجشنبه هفته گذشته با حضور « فهيمه فرهمندپور» مشاور وزير كشور در امور زنان و خانواده در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي گيلان در جاده رشت - تهران افتتاح شد.

در اين نمايشگاه بانوان توانمند استان هاي گيلان، مازندران، زنجان، اردبيل و آذربايجان شرقي، دستاوردها و توليدهاي خود را در 54 غرفه در زمينه هاي صنايع دستي، هنر، مشاغل خانگي و كارآفريني، تجارت و بازرگاني ارايه كرده اند.

اين نمايشگاه تا بيستم بهمن ماه جاري براي بازديد علاقمند داير است.ك/3

7296 / 2007