۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81498142
T T
۰ نفر
وزیر نیرو: تا شهریور 94، 20 درصد بارش ها در كشور كاهش می یابد

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: پیش بینی شده تا شهریور سال 94، حدود 20 درصد از بارندگی ها نسبت به سال های قبل در كشور كاهش یابد كه بارندگی های گذشته نیز این روال را تایید می كند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حمید چیت چیان روز یكشنبه در حاشیه همایش ایست آب نیست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امید است با كمك مردم و برنامه ریزی های جدی صورت گرفته و با مدیریت آب در بخش كشاورزی و‌ آب شرب بتوانیم مشكلات را پشت سر بگذاریم.

وی یادآور شد: سوال هوشمندانه رییس جمهوری در طرح پرسش مهر در سال تحصیلی 94-93 با موضوع آب كه میلیون ها دانش آموز و خانواده را درگیر پاسخگویی به آن كرد یك اثر فرهنگسازی خوبی به جا خواهد گذاشت.

وزیر نیرو با بیان اینكه باید از كودكی به فرزندانمان بیاموزیم كه آب را درست مصرف كنند، تصریح كرد: با این گونه برنامه ها می توانیم استفاده بهینه از منابع طبیعی را به رفتار دائمی در نسل های آینده تبدیل كنیم.

چیت چیان اضافه كرد: برای برون رفت از چالش كمبود آب كه كشور ما با آن روبرو است، اولین و مهمترین راهبرد، مدیریت مصرف آب و باز گرداندن آن به چرخه مصرف است.

وی خاطرنشان كرد: همچنین با اصلاح الگوی مصرف و شیوه های آبیاری در بخش كشاورزی قادر هستیم مصرف آب را كاهش دهیم و در بخش مصارف خانگی نیز با كاهش 30 درصدی مصرف آب این امكان وجود دارد كه بحران آب را به خوبی مدیریت كنیم.

فراهنگ **‌ 1883**1601**
۰ نفر