۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۵۹
کد خبر: 81498712
T T
۰ نفر
معاون وزیر صنعت : حصول ارز از صادرات غیر نفتی اولویت و دستور كاراست

كاشان- ایرنا- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاكید بر ضرورت اجرا ضوابط اقتصاد مقاومتی و با توجه به كاهش قیمت نفت گفت: افزایش صادرات كالاهای غیرنفتی برای ورود ارز به كشور و حمایت از صادركنندگان در دستور كار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، «محسن صالح نیا» روز یكشنبه در حاشیه افتتاح دو طرح صنعتی در كاشان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به همین منظور كار گروه هایی در صنایع مختلف از جمله فولاد، خودروسازی، صنایع غذایی و لوازم خانگی در این وزارتخانه تشكیل شده است.

وی افزود: این كارگروه ها در بخش های مختلف با بازارهای هدف از جمله كشورهای همسایه به لحاظ سهولت در نقل و انتقال پولی، با بانك های تخصصی درحال رایزنی هستند.

وی خاطرنشان كرد: اقداماتی برای جوایز صادراتی كه در بودجه نیز پیش بینی شده برای حمایت از صادركنندگان در دستور كار قرار گرفته كه با توجه به ارزش افزوده هر واحد تولیدی، باید پیگیر اجرایی شدن آنها نیز باشیم.

به گفته صالح نیا، گر چه به لحاظ مقررات جاری منعی برای واردات به داخل كشور وجود ندارد، اما آنچه مسلم است تغییر تعرفه مناسب و با روش هایی كه برای تعیین قیمت پایه در گمرگات در نظر گرفته شده می توان براساس آن قیمت واقعی آن را تعیین كرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه پایش و نظارت بر واردات كالاهای مشابه كه در داخل تولید می شود در دستور كار این وزارتخانه قرار دارد، تصریح كرد: در برخی موارد می توان واردات مناسب را براساس نیاز داشته باشیم و منابع ارزی كه نسبت به ارز روز ارزانتر است، اختصاص پیدا كند.

وی در خصوص جایگاه صنعت، معدن و تجارت ایران در بین كشورهای دنیا تصریح كرد: نمی توان در مجموع گفت ایران در چه رتبه ای قرار دارد، اما بطور مثال در صنعت خودروسازی دارای رتبه سیزدهم و در تولید سیمان نیز رتبه پنجم جهان را به خود اختصاص داده ایم.

صالح نیا گفت: استان اصفهان به لحاظ شاخص های توسعه یافتگی صنعت، معدن و تجارت از جایگاه بسیار بالایی در كشور برخوردار است.

وی از كاشان نیز به عنوان قطب تولید فرش ماشینی كشور یاد كرد و افزود: واحدهای تولیدی صنعتی، نیروی انسانی و امور زیرساختی در رشد و توسعه یافتگی این شهرستان تاثیرات فراوانی دارد.

6136/6021
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد