۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۰
کد خبر: 81503177
T T
۰ نفر
حضور ملی و همصدای ایرانیان/ راهپیمایی 22 بهمن در بازتاب جهانی

تهران - ایرنا - همزمان با آغاز حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، رسانه های خارجی، گزارش ها و اخبار متعددی را از مشاركت همگانی و گسترده مردم در پاسداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مخابره كردند.

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس در این زمینه خبر داد: ایران همزمان با ادامه مذاكرات این كشور با قدرت های جهان بر سر برنامه هسته ای خود، سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس از تهران، شبكه های تلویزیونی تصاویری از مراسم و تظاهرات در تهران و دیگر نقاط ایران را پخش كردند كه شعارهای انقلاب را سرمی دادند.

این خبرگزاری افزود: مردم ایران در پیروی از آیت الله (امام) روح الله خمینی (ره) 11 فوریه 1979 (22 بهمن 1357)، 'محمد رضا شاه پهلوی' مورد حمایت آمریكا را بركنار كردند.

رویترز ادامه داد: كمك آمریكا به برپایی كودتای 1953 (1332) برای سرنگونی محمد مصدق نخست وزیر مردمی ایران و بازگرداندن پهلوی به قدرت، مقدمات وجود ده ها سال بی اعتمادی میان دو كشور را فراهم كرد.

این خبرگزاری افزود: راهپیمایی 22 بهمن در حالی برگزار شد كه دیپلمات های ایران و كشورهای غربی در مراحل پایانی توافق بر سر برنامه هسته ای قرار گرفته اند.

شبكه های مختلف تلویزیونی، خبرگزاری های غربی و همچنین منطقه ای و پایگاههای خبری خارجی نیز تظاهرات میلیونی مردم ایران بویژه تهران، را در كانون توجه خود قرار دادند.

براساس گزارش اعلام شده حضور نمایندگان رسانه ها و گروههای خبری خارجی در ایران برای پوشش راهپیمایی امروز 50 درصد درصد بیش از سال های گذشته بوده است.

امسال 215 نماینده خبری شامل خبرنگار، عكاس و عوامل گروه‌های تلویزیونی از 94 رسانه 25 كشور جهان با حضور در راهپیمایی، این مراسم باشكوه را دادند.

علاوه بر گروههای اعزامی، 128نماینده و خبرنگار مقیم رسانه‌های خارجی وابسته به 57 رسانه، 87 نماینده و خبرنگار غیرمقیم از 37 رسانه منطقه‌ای و بین‌المللی نیز در این مراسم شركت خبری داشتند و افزون بر این، تعداد زیادی از خبرنگاران مقیم وابسته به خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی نیز با استفاده از اخبار لحظه به لحظه صدا و سیما و خبرگزاری های ایران، از دفاتر خود نسبت به پوشش این مراسم اقدام كردند.

نمایندگان رسانه‌ای جمهوری آذربایجان، اسپانیا، استرالیا، ایتالیا، افغانستان، آلمان، امارات، امریكا، انگلستان، تركیه، چین، ژاپن، سوریه، عراق، فرانسه، فلسطین، قطر، كویت، لبنان، ‌لوگزامبورگ، سوئد، كانادا، مجارستان، مصر و تونس برای پوشش خبری در راهپیمایی 22 بهمن امروز حضور داشتند.

اول**1516
۰ نفر