۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۰۹
کد خبر: 81505877
T T
۰ نفر
شوراي عالي آموزش و پرورش مرجع سياستگذاري ساعات آموزشي است

تهران - ايرنا - معاون پژوهشي وزير آموزش و پرورش گفت: شوراي عالي آموزش و پرورش، مرجع سياستگذاري آموزشي در چارچوب سياست هاي كلي نظام، قوانين و مقررات كشور است.

به گزارش روز شنبه ايرنا، حجت الاسلام محي الدين بهرام محمديان در مورد زمان و ساعات آموزشي دانش آموزان خارجي مشغول به تحصيل در ايران و دانش آموزان ايراني در خارج از كشور اظهار داشت: آغاز و پايان سال تحصيلي از اول مهر تا پايان خرداد ماه، مصوب مجلس شوراي اسلامي است و ميزان ساعات آموزشي و پرورشي در هفته براي هر دوره تحصيلي و مجموع آن نيز از مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش است كه در برنامه درسي ملي به آن تصريح شده است.

وي افزود: روزهاي تحصيلي با مصوبه ساماندهي زمان آموزش، از سوي شوراي عالي آموزش و پروش تعيين شده است و مرجع تصويب و تعيين تعطيلات رسمي مجلس شوراي اسلامي است و هم اكنون بحث كاهش و يا ساماندهي تعطيلات رسمي كشور در دولت براي ارايه لايحه به مجلس شوراي اسلامي مطرح است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي، بهرام محمديان اظهار كرد: قانونگذار تاكيد كرده است كه هيچ يك از مقررات آموزشي و پرورشي كشور كه با وظايف شوراي عالي آموزش و پرورش مرتبط باشد، قبل از تصويب در اين شورا، رسميت نمي يابد و مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش نيز در حدود اختيارات براي تمام موسسات و دستگاه هاي ذيربط لازم الاجراست.

رييس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي با اشاره به نحوه ارزشيابي مدارك صادره از خارج كشور افزود: بررسي آيين نامه رسيدگي و ارزشيابي مدارك تحصيلي صادره از سوي مدارس كشورهاي خارجي از وظايف شوراي عالي آموزش و پرورش است كه عمدتا كميسيون اساسنامه ها و مقررات تحصيلي شورا، رسيدگي هاي اوليه به اين موضوع را بر عهده دارد.

بهرام محمديان با بيان اينكه اين موضوع شامل دانش آموزان ايراني شاغل به تحصيل و يا فارغ التحصيلان مدارس خارجي است، ادامه داد: همچنين دانش آموزان اتباع بيگانه اگر بخواهند در مدارس ايراني ادامه تحصيل دهند، بررسي مدارك تحصيلي و تطبيق آن ها نيز به عهده شوراي عالي آموزش و پرورش است.

فراهنگ ** 1883 ** 1569
۰ نفر