۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱
کد خبر: 81506489
T T
۰ نفر

شطرنج باز شيرواني بر رقيب آمريكايي پيروز شد

۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱
کد خبر: 81506489
شطرنج باز شيرواني بر رقيب آمريكايي پيروز شد

شيروان - ايرنا - رييس هيات شطرنج شيروان از پيروزي شطرنج باز شيرواني برابر دو رقيب آمريكايي و اهل لتوني خود، در سيزدهمين دوره رقابت هاي شطرنج بين المللي جام خزر خبر داد.

'جواد نجف زاده' روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: 'مازيار باقري' در اين رقابتها، كه با شركت 14 كشور جهان، در رشت برگزار مي شود، در دور اول رقيب آمريكايي و در دور دوم رقيب لتوني را از پيش رو برداشت.

وي افزود: باقري، 20 ساله و دانشجوي رشته الكترونيك دانشگاه مشهد است كه شطرنج را از 9 سالگي آغاز كرده و تاكنون موفق به كسب عناوين بسياري در سطح استان و كشور شده است.

سيزدهمين دور رقابت هاي شطرنج بين المللي جام خزر از چهارشنبه هفته گذشته با شركت 520 شطرنج باز از ايران و كشورهاي آمريكا، فرانسه، هلند، لهستان، ليتواني، لتوني، اوكراين، روسيه، جمهوري آذربايجان، گرجستان، ازبكستان، آذربايجان، تركمنستان ، عراق و هندوستان در رشت آغاز شده است.

شطرنج بازان حاضر در اين دوره از رقابت ها، به مدت يك هفته در چهار جدول در 9 دور به روش سوييسي در مجموعه ورزشي يادگار امام رشت رقابت مي كنند كه در پايان، 405 ميليون و 500 هزار ريال جايزه نقدي به شطرنج بازان برتر چهار جدول اهدا مي شود.

شهرستان 157 هزار نفري شيروان، به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي، در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد. ك/2

7186/5132