۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81507916
T T
۰ نفر

فانی: آموزش و پرورش با خلاءهای قانونی مواجه است

۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81507916

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: خلاءهای قانونی بسیاری در مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد كه نمایندگان شورای این وزارتحانه می توانند خلاها را شناسایی و به دبیرخانه منعكس كنند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا،علی اصغر فانی روز دوشنبه در گردهمایی نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش استان ها اظهار داشت: در دولت یازدهم راهبرد اصلی آموزش و پرورش ارتقا كیفیت آموزشی و پرورشی است و در فرآیند تعلیم و تربیت باید طوری حركت كنیم كه این امر مهم محقق شود.

وی با بیان این كه شورای عالی آموزش و پرورش می تواند در سیاستگذاری ها، تدوین مقررات و آیین نامه ها به ما كمك كند تصریح كرد: ماموریت این شورا در قانون آن است كه سیاست گذاری در حوزه وظایف آموزش عمومی و متوسطه در چارچوب سیاست های كلی نظام و قوانین و مقررات موضوعه داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه بحث سیاست گذاری در حوزه آموزش عمومی و متوسطه بسیار مهم است ادامه داد: در قالب سیاست های كلان نظام باید به این مقوله به عنوان یك سند بالادستی توجه شود.

فانی تصریح كرد: هر شورا نیاز به یك پشتیبان دارد كه در قانون این پشتیبان در قالب دبیرخانه تعیین شده است كه یكی از وظایف آن نظارت بر حسن اجرای مصوبات، توسعه ارتباط با مجریان و مردم و پشتیبانی علمی، پژوهشی و خدماتی است.

وی ادامه داد: دبیرخانه باید پشتوانه ای به لحاظ علمی و پژوهشی در ماموریت اصلی آموزش و پرورش در حوزه سیاست گذاری باشد و این كار در سال های اخیر در دبیرخانه شورا صورت گرفته و پژوهش های خوبی انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ما همواره با این مشكل مواجه بودیم كه بین ابلاغ و اجرای مصوبات فاصله زیادی وجود داشته كه با استقرار دبیرخانه در شورای عالی آموزش و پرورش این مسئله تا حدودی برطرف شد.

وی با اشاره به اینكه توسعه مشاركت های مردمی از دیگر وظایف این دبیرخانه است اظهار دشت: به نظر می رسد كه اعضای شورای عالی استان ها می توانند با تكیه بر ساختار ماتریسی (یكی از انواع ساختارهای مدیریتی است كه یك مدیر پروژه دارد و از افراد مسئول استفاده می كند) بتوانند این وظایف را در حوزه اجرا و استان ها دنبال كنند.

وزیر آموزش و پرورش به دیگر وظایف دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: تحقق سیاست ارتقا بخشی، نحوه اجرای مجتمع های آموزشی بویژه روستایی و بررسی نقاط قوت و ضعف این مجتمع ها از جمله مواردی است كه این دبیرخانه باید پاسخ درستی برای آن ها ارائه دهد.

فانی با اشاره به اینكه اكنون برنامه ششم توسعه در راه است و سند تحول مبنای تدوین برنامه ششم توسعه خواهد بود خاطرنشان كرد: امسال از 131 راهكار این سند به 40 راهكار ورود پیدا كرده و در قالب 99 برنامه در حال اجرا هستیم و بحث مهم لایجه رتبه بندی معلمان كه اكنون در كمیسیون اجتماعی دولت مطرح است تا پایان امسال تقدیم مجلس می شود.

فراهنگ ** 1883 ** د . ت** 1569
۰ نفر