۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۳۳
کد خبر: 81508553
T T
۰ نفر
روانچی: اگر طرف مقابل دست از افكار گذشته بردارد به توافق می رسیم

تهران- ایرنا- معاون اروپا و آمریكای وزیر امور خارجه گفت: در صورتی كه طرف مقابل دست از افكار گذشته بردارد و نخواهد از موضوع تحریم ها استفاده ابزاری كند، می توانیم در اسرع وقت به توافق جامع برسیم .

به گزارش ایرنا، اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه روز دوشنبه اعلام كرد، «مجید تخت روانچی» در دیدار «وگر استرومن» دبیر كل وزارت امور خارجه نروژ با استقبال از ارتقای سطح رایزنی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و نروژ ، از روند رو به توسعه و آغاز فصل جدید در روابط دو كشور ابراز خرسندی كرد.

وی افزود: مناسب است تا ظرفیت های موجود اعم از دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی در جهت تحقق همكاری ها و تعاملات دو كشور مورد استفاده قرار گیرند .

معاون اروپا و آمریكای وزیر امور خارجه با تاكید بر ضرورت توسعه همكاری های اقتصادی و تجاری دو كشور در هر شرایط ، ادامه داد: سطح اندك مبادلات اقتصادی دو كشور نیازمند توجه و فعالیت بیشتر است و فرصت های زیادی وجود دارند كه می شود از آن ها در جهت توسعه روابط بهره گرفت .

تخت روانچی از بخش های نفت ، گاز ، پتروشیمی ، انرژی ، شیلات و محیط زیست به عنوان زمینه های مناسب برای همكاری یاد كرد .

وی همچنین با مطرح كردن زمینه های همكاری در بخش های فرهنگی و علمی، خواستار تسهیلات لازم برای تحصیل دانشجویان ایرانی در نروژ و برطرف شدن مشكلات آن ها شد .



**موفقیت مذاكرات هسته ای به نفع همه خواهد بود

وگر استرومن دبیر كل وزارت امور خارجه نروژ نیز در این ملاقات با اشاره به روابط دیرینه دو كشور اظهار داشت : پتانسیل زیادی برای همكاری ها وجود دارند . ما بسیار امیدوار هستیم كه مذاكرات هسته ای به نتیجه خوب برسد . موفقیت در این مذاكرات در تمامی سطوح دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی به سود همه طرف های ذیربط خواهد بود .

دبیر كل وزارت امور خارجه نروژ همچنین در مورد همكاری های اقتصادی ایران و نروژ گفت : بخش های انرژی و همكاری های دریایی نظیر شیلات و مسایل زیست محیطی از جمه بخش های مناسب برای همكاری ها است و امیدواریم با توجه به تفاهمات حاصله همكاری های دو كشور گسترش یابند .

استرومن درخصوص وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ اعلام كرد: ما در این خصوص كار زیادی را انجام داده ایم . سازمان های ذیربط نروژی از جمله وزارت دادگستری سعی كرده اند تا سیستم مربوط به صدور روادید شفاف تر و سریعتر شود . تلاش ها و پیگیری ها تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه دارند .

وگر استرومن دبیر كل وزارت امور خارجه نروژ جهت برگزاری پنجمین دور گفت و گوهای جمهوری اسلامی ایران و نروژ در تهران به سر می برد.

سیام**1429
۰ نفر