داعش، فرزند نامشروع وهابيت اهداف نامشروع دشمنان اسلام راتحقق مي بخشد

زاهدان- ايرنا- حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي در پيامي به همايش علمي تحقيقي مذاهب اسلامي اعلام كرد: سخنان خاخام يهودي مرموز اسراييلي و سياستمدار آمريكايي نشان مي دهد كه داعش، فرزند نامشروع وهابيت چگونه به ياري دشمنان اسلام شتافته و اهداف نامشروع آنها را تحقق مي بخشد.

به گزارش ايرنا، آيت الله مكارم شيرازي با صدور پيامي كه از سوي دفتر ايشان به بيست و ششمين همايش علمي- تحقيقي مذاهب اسلامي ارسال شده است، روشنگري در خصوص تكفيري ها را بر علماي اسلام و اهالي قلم و رسانه لازم دانست.



متن پيام آيت الله مكارم شيرازي

بسم الله الرحمن الرحيم

قبل از هر چيز تشكيل اين جلسه باشكوه را به همه شما عزيزان و مخصوصا به دست اندركاران محترم و تلاش گر تبريك مي گويم.

در تاريخ اسلام بلايي مثل بلاي تكفيري‌ها وجود نداشت؛ اين جمعيت نادان و بي‌ رحم و سنگدل كه بر خلاف تمام موازين اسلامي و انساني مسلمانان را مي‌ كشند و به طرز بسيار فجيعي سر مي ‌برند و گاه آتش مي ‌زنند، جمعيت بي‌ سابقه‌اي در جهان اسلام و بلكه در دنياست و از سوي ديگر دشمن قدار در كناري نشسته و با كمك پنهاني و آشكار به آنها كشورهاي اسلامي را به دست مسلمانان ويران و زمين را از خون بي ‌گناهان، زنان، كودكان، پيران و جوانان رنگين مي‌ سازد و از همه بدتر نام خلافت اسلامي بر آن مي ‌نهند.

در اين ميان آمريكا و اسراييل از همه خوشحال‌ ترند؛ خاخام يهودي مرموز اسراييلي گفته بود كه داعش براي ما يهوديان يك هديه الهي است كه به ما ارزاني شده است. سياستمدار معروف آمريكا گفته بود كه گزينه اين است كه داعش به بغداد برسد و تمام شيعيان را به قتل برساند و اينها نمونه ‌اي از سخنان آنهاست كه نشان مي‌ دهد داعش، فرزند نامشروع وهابيت چگونه به ياري دشمنان اسلام شتافته است و اهداف نامشروع آنها را به دست خود تحقق مي‌ بخشد.

در چنين شرايطي بر همه مسلمين مخصوصا علماي اسلام و انديشمندان و فضلا و اهل قلم و رسانه‌ها لازم است كه به روشنگري بپردازند و تكفيري هاي فريب خورده را راهنمايي و متعصبان آنها را منزوي كنند و ريشه افكار تكفيري را از طريق صحيح بسوزانند.

اين جانب اميدوارم كه در اين محفل و مجلس مقدس و در اين گردهمايي باشكوه گام ‌هاي مؤثري در اين راه برداريد كه ذخيره يوم المعاد شما خواهد بود. خداوند يار و نگهدارتان باد.

والسلام عليكم و رحمه الله بركاته

قم – دفتر آيت الله العظمي مكارم شيرازي

26/11/1393

به گزارش ايرنا، بيست و ششمين همايش علمي تحقيقي مذاهب اسلامي از روز سه شنبه به مدت سه روز با حضور آيت الله اراكي دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، آيت الله سليماني نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استانهاي سيستان و بلوچستان و كرمان، مولوي عبدالحميد اسماعيل زهي امام جمعه مسجد مكي اهل سنت زاهدان، مديران كل و مسوولان دستگاههاي اجرايي، فرماندهان نظامي و انتظامي استان و علما و روحانيون شيعه و سني استانهاي مختلف كشور در نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استان (زاهدان) در حال برگزاري است.

'جريانهاي تكفيري در منابع و مباني مذاهب اسلامي' موضوع اصلي اين همايش است.

6081