۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۳۳
کد خبر: 81512041
T T
۰ نفر
سراي تجاري مازندران در آستاراخان يك ماه ديگر به بهره برداري مي رسد

ساري - ايرنا - استاندار مازندران در گفت و كگو با تلويزيون دولتي آستاراخان روسيه گفت : مدت زمان براي راه اندازي سراي تجاري مازندران در آستاراخان تعيين شد و طبق زمان بندي يك ماه ديگر اين مجموعه به بهره برداري مي‌رسد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي اتاق باررگاني مازندران ' ربيع فلاح ' چهارشنبه شب افزود : براي ايجاد اين سراي تجاري مدت‌ها تلاش شد، كه با ايجاد اين مجتمع تجاري هماهنگي و حضور فعالان اقتصادي در آستاراخان به راحتي فراهم مي شود.

استاندار مازندران درباره زمان تعيين شده براي ايجاد سراي تجاري خاطر نشان كرد: با توجه به صحت انجام شده يك و ماه و نيم زمان براي معرفي مسئول وايجاد دفتر نياز داريم.

وي در ادامه با اشاره به ظرفيت‌هاي مناسبي كه براي توسعه روابط تجاري مازندران و آستاراخان وجود دارد، افزود: با تقويت رابطه تجاري، سياسي و اقتصادي دروازه ورود كالاي ايراني از طريق دريايي خزر به روسيه بزرگ فراهم مي شود.

فلاح در ادامه با اشاره به اراده قوي كه بين مسئولان عالي رتبه ايران و روسيه به وجود آمد، افزود: اين موضوع باعث مي شود كه مسئولان استاني نسبت به توسعه روابط پيگيري‌هاي لازم را داشته باشند.

وي گفت: در اين سفر تفاهم نامه هاي بسيار خوبي منعقد شد كه برخي از مفاد تفاهمنامه منجر به انعقاد قرار داد شد.

ماركلوف معاون استاندار آستاراخان نيز در اين مصاحبه درباره حضور هيات مازندراني در روسيه اظهار داشت: اقدامات لازم براي توسعه همكاري دو جانبه انجام شد و براي فعاليت سراي تجاري مازندران در آستاراخان حمايت لازم انجام مي شود.

وي در ادامه به اقدامات انجام شده براي راه اندازي پرواز ساري به آستاراخان اشاره كرد و گفت: اين پرواز در ماه مي ميلادي انجام مي شود و برنامه ريزي لازم در اين زمينه انجام شد و اين موضوع در آستاراخان نيز مورد حمايت قرار مي گيرد.

معاون استاندار آستارخان روسيه در ادامه به برنامه ريزي براي همكاري در زمينه توسعه فعاليت‌هاي كشاورزي و صنعتي اشاره كرد و گفت: براي اجراي اين پروژه‌ها نيز زمان مشخص تعيين شد.

وي در ادامه با اشاره به حضور رئيس دانشگاه مازندران در آستاراخان و بازديدي كه هيات آستاراخان از دانشگاهاي مازندران داشت، اشاره كرد و گفت: قرارداد تبادل دانشجو نيز به امضاء رسيد.

ماركلوف اضافه كرد: حضور اين هيات در آستاراخان روسيه گام بزرگي بود كه باعث خوشحالي مسئولان دولتي در آستاراخان روسيه شد و هيات تجاري مازندران با توجه به حضور پربار نشان داد كه براي فعاليت به اين استان سفر كرد.

استاندار مازندران روز دوشنبه هفته جاري در راس يك هيات اقتصادي به آستاراخان روسيه سفر كرد.ك/1

6097