۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۳۰
کد خبر: 81512669
T T
۰ نفر
باهنر:به احمدی نژادگفتیم پرداخت یارانه رااز20هزارتومان شروع كند اما نكرد

اصفهان - ایرنا - محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:هنگام اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به آقای احمدی نژاد اصراركردیم پرداخت هارا از20هزار تومان شروع كندولی گوش نكردواز40هزارتومان آغاز كردكه این مساله موجب شد طراز دریافتی وپرداختی یارانه ها تناسب نداشته باشد.

باهنر روز پنجشنبه درهمایشی با عنوان اقتصاد مقاومتی در محل اتاق بازرگانی اصفهان افزود: برای طراز درآمدها و مخارج كشور سه راهكار پیشنهاد می شود.

وی اضافه كرد: یا باید درآمدها را از طریق افزایش قیمت فرآورده های نفتی بالا برد ، یا هزینه ها از طریق كاهش پرداختی به مردم پایین آورد یا اینكه از بودجه بنگاه ها پول برداشت و كاستی بودجه را جبران كرد.

باهنر تاكید كرد: دولت باید تلاش كند بخشی از یارانه بگیرها را حذف كند، مجلس نیز در این زمینه به دولت حكم داده و در این راه از دولت حمایت خواهد كرد.

وی اظهار كرد: هیچ تصمیم اقتصادی نیست كه همه از آن سود ببرند بلكه برای افرادی منافع و برای برخی ضرر به همراه دارد.

با همچنین اشاره به تاكیدهای رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت: 23 بند از سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ كه این سیاست ها توسط دولت به 700 اقدام عملی تبدیل شده است.

وی اضافه كرد: یكی از گلایه های رهبرانقلاب این است كه درباره اقتصاد مقاومتی تنها سخن گفته می شود و از عمل خبری نیست.

باهنر همچنین نخستین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی را كاهش هزینه های دولت عنوان و بیان كرد: راهكاركاهش هزینه دولت نیزاستخدام نكردن كارمند و ثبات حقوق و دستمزدهاست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینكه سال آینده درآمدهای ارزی كشور كاهش می یابد و به 60 درصد درآمدهای امسال می رسد، گفت: كاهش درآمدهای ارزی حاصل از كاهش قیمت نفت از یك سو برای كشور مشكل آفرین خواهد بود و از سوی دیگر می تواند به فرصت تبدیل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اتكا به درآمدهای نفتی را عادتی دیرینه برای اقتصاد كشور دانست و گفت: تا پیش از این سالی 100 میلیارد از فروش نفت خام حاصل می شد ولی اگر می خواستیم این رقم را از 20درصد مالیات تامین كنیم باید 500 میلیارد ریال سود حاصل می شد و سالانه 5 هزار میلیارد دلار نیز گردش مالی انجام می شد.

وی متوسط فروش نفت در سال آینده را 50 تا 55 دلار در هر بشكه پیش بینی كرد كه چنین درآمدی معادل 40 تا 48 میلیارد تومان بودجه عمرانی كشور است.

7134/ 6022/
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد