۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۹:۳۳
کد خبر: 81513663
T T
۰ نفر
یونهاپ: كره شمالی قابلیت شلیك موشك از زیردریایی ها را ارتقا داده است

پكن - ایرنا - خبرگزاری رسمی كره جنوبی اعلام كرد كه كره شمالی اقدام به انجام آزمایشی كرده است كه نشان دهنده ارتقای قابلیت شلیك موشك های جنگی از زیردریایی ها است.

یونهاپ روز جمعه به نقل از منابع نظامی این كشور نوشت: آزمایش انجام شده بر روی لانچرهایی صورت گرفته كه شلیك موشك از زیردریایی ها را تقویت كرده و قدرت پرتاب آنها را افزایش می دهد.

لانچر به نوعی از سیستم حمل و پرتاب موشك گفته می شود.

این منابع همچنین اعلام كرده اند كه كره شمالی عملیات تست این تجهیزات تسلیحاتی را در مناطق ساحلی نزدیك به كارخانه كشتی سازی «سینپوی جنوبی» انجام داده است.

بر اساس این گزارش، شواهد موجود همچنین از شبیه سازی شلیك یك موشك از لوله توپ یك فروند زیردریایی كره شمالی طی ماه گذشته میلادی حكایت دارد.

منابع اطلاعاتی آمریكا و مقامات كره جنوبی پیشتر اعلام كرده بودند كه كره شمالی پس از راه اندازی یك فروند زیر دریایی 2500 تنی در سال گذشته، مشغول اجرای برنامه هایی برای توسعه موشك های بالستیك قابل شلیك از زیردریایی شده است.

رسانه رسمی كره جنوبی همچنین می گوید؛ قابلیت حمله كلاهك های كوچك اتمی توسط این موشكها، نگرانی درباره اقدامات پیونگ یانگ را افزایش می دهد.

این رسانه بدون ارائه توضیحات بیشتر در خصوص آزمایش امروز كره شمالی اعلام كرد كه چنین آزمایش هایی ثبات منطقه را بر هم می زند.

كره شمالی در روز سی ام آبان ماه امسال نیز اقدام به شلیك یك فروند موشك زیردریایی كرده بود كه رسانه های كره جنوبی در آن زمان نیز اعلام كردند كه به نظر می رسد این موشك دارای قابلیت حمل كلاهك هسته ای باشد.

این آزمایش در یك فرایند شبیه سازی شده از یك زیردریایی صورت گرفته بود كه نشان می داد این كشور در ارتقاء دانش فنی موشك های دریایی با قابلیت اتمی است.

پرتاب موشك از سوی كره شمالی همواره با اعتراض همسایه جنوبی همراه است و این كشور انجام آزمایش های تسلیحاتی از سوی پیونگ یانگ را تهدیدی برای خود می داند.

از سوی دیگر كره شمالی با رد این ادعاها بارها اعلام كرده كه انجام این آزمایش ها در جهت حفظ توان نظامی اش صورت می گیرد و تهدیدی بر علیه هیچ كشوری نیست.

پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را به عنوان یك قدرت هسته ای معرفی كرد و سال 2006 نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.

این كشور همچنین در سال های 2009 و 2013 میلادی دو بار دیگر اقدام به انجام آزمایش هسته ای كرده است.

كره شمالی 19 بهمن ماه سالجاری به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش این كشور، در اقدامی كه نوعی نمایش قدرت شمرده می شد، چندین موشك كوتاه برد به سوی دریای ژاپن شلیك كرد كه پس از پیمودن مسافتی حدود 200 كیلومتر به درون دریا سقوط كردند.

پیونگ یانگ همچنین طی ماه گذشته اقدام به شلیك راكت جدید ضد كشتی با دقت بالا كرد كه «كیم جونگ اونگ» رهبر كره شمالی در انجام این آزمایش موشكی نظارت مستقیم داشت.

خبرگزاری رسمی كره شمالی پس از این این آزمایش اعلام كرد كه راكت پرتاب شده در هدف گیری كشتی ها جنگی دشمن از دقت بسیار بالایی برخوردار است.

این كشور 30 آبان ماه امسال نیز اقدام به شلیك یك فروند موشك زیردریایی كرده بود.

آساق*231*1597*1010

سرخط اخبار جهان