۴ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۵۳
کد خبر: 81516674
T T
۰ نفر

جام جم در يك نگاه

۴ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۵۳
کد خبر: 81516674
جام جم در يك نگاه

تهران- ايرنا- روزنامه جام جم موضوع هاي «پاسخ ايران به تهديد آمريكا براي ترك مذاكره» و «فروش سربازي انتخاب بين بد و بدتر است» را در صفحه نخست شماره روز دوشنبه بازتاب داد.

اين روزنامه در تيتر يك به خبر پاسخ ايران به تهديد آمريكا براي ترك مذاكره پرداخت و نوشت: اظهارات تهديد آميز وزير خارجه آمريكا مبني بر احتمال ترك ميز مذاكره از سوي اين كشور، با واكنش مقامات كشورمان رو به ‌رو شد. جان كري وزير خارجه آمريكا پيش از عزيمت به ژنو براي مذاكره با وزير خارجه ايران گفته بود اگر تهران با شرايط لازم براي آنچه او جلوگيري از دستيابي به سلاح اتمي خواند، موافقت نكند، آمريكا حاضر است مذاكرات را ترك كند. به دنبال اين اظهارات تهديدآميز، علي ‌اكبر ولايتي رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر آمريكايي‌ها نخواستند مذاكره كنند، خودشان مي‌دانند، ولي آنها دنبال مذاكره بودند و ما بر اساس مقررات بين ‌المللي به اين درخواست پاسخ داديم. ولايتي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران از حقوق هسته‌اي خود عقب‌ نشيني نخواهد كرد. اگر هدف از مذاكره اين است كه موضوع را خارج از خواست ايران و عليه منافع ايران به ما تحميل كنند، محقق نخواهد شد.

روزنامه جام جم با برجسته كردن عنوان فروش سربازي انتخاب بين بد و بدتر است، آورد: سرانجام بعد از گذشت بيش از 2 ماه طرح فروش سربازي دارد رنگ و بوي قانوني به خود مي‌گيرد، زيرا در حالي كه حدود 114 هزار مشمول غايب براي خريد سربازي پيش ‌ثبت‌ نام كرده‌اند، مجلس قيمت‌هاي فروش سربازي را تصويب كرد‌، تا مشمولان غايبي كه در انتظار تصويب اين قانون بودند،‌ نفس راحتي بكشند.‌ اين در حالي است كه بايد تاكيد كرد با توجه به تصويب نرخ‌هاي جرايم از سوي مجلس مشمولان غايب ديگر نبايد اميدي به قسطي شدن پرداخت جرايم داشته باشند. روز گذشته در ادامه بررسي بخش‌هاي درآمدي لايجه بودجه 94 كل كشور و با تصويب بند(ط) تبصره 16 دولت اجازه پيدا كرد تمام مشمولان خدمت وظيفه عمومي را كه بيش از هشت سال غيبت دارند، با پرداخت جريمه معاف كند. ‌سردار موسي كمالي جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح در اين ‌باره به جام‌جم مي‌گويد: ستاد كل نيروهاي مسلح دستور العمل‌هاي لازم را آماده مي‌كند تا پس از تاييد شوراي نگهبان آنها را ابلاغ كند. به گفته وي دولت در اين رابطه آيين‌نامه پيش ‌بيني نكرده، به همين دليل نيروي مسلح دستور العمل‌ها را آماده كرده است. سردار كمالي متعقد است ستاد كل نيروهاي مسلح بين بد و بدتر، بد را انتخاب كرده تا به اين شكل بتوان تكليف نظام وظيفه تعدادي از مشمولان غايب را مشخص كرد.

بيمارستان‌ها در نوروز نيمه تعطيل نخواهند بود، تيتر ديگر اين روزنامه است. بيمار شدن در تعطيلات نوروز فقط به منزله هدر رفتن و سوخت شدن تعطيلات نيست، بلكه با توجه به نيمه تعطيل شدن بيمارستان‌ها و مراكز درماني كشور بايد فقط دعا كرد كه در اين ايام مردم كمتر مريض شوند. تجربه سال‌هاي گذشته هم نشان داده است در ايام نوروز بسياري از بيمارستان‌ها و مراكز درماني به شكل نيمه تعطيل در مي‌آيد و به سختي مي‌شود از خدمات درمان تخصصي در بيمارستان‌ها بهره برد.اما روز گذشته معاون فني و عمليات اورژانس كشور خبر داد وزير بهداشت در نامه‌اي به سازمان تامين اجتماعي و نيروهاي مسلح، خواسته است بيمارستان‌ها و مراكز درماني تحت پوشش اين سازمان‌ها، بدون وقفه خدمات فوريت‌هاي پزشكي و خدمات اورژانس را در ايام عيد ارايه كنند. محمد سرور به ايسنا توضيح داده است كه در ايام نوروز در كشور با جا به ‌جايي انبوه جمعيتي مواجه هستيم و برخي از شهرها و استان‌هاي ما بشدت مسافر پذير است؛ به ‌‌طوري كه جمعيت اين شهرها به شكل محسوسي افزايش مي‌يابد. به همين دليل در اورژانس كشور يك سيستم سيار نيز تعريف كرده‌ايم كه با اين جمعيت در كشور متحرك است تا ارايه خدمات دچار وقفه نشود.

روزنامه جام جم با انعكاس موضوع بمب‌گذاري داعش مقابل منزل سفير ايران در ليبي، نوشت: رسانه‌ها ديروز از انفجاري مقابل سفارت ايران در ليبي كه موقتا تعطيل است، خبر دادند. به گزارش ايرنا و به نقـــل از منبع آگاه، اكنون كه سفارت ايران تعطيل است، سفير به ‌صورت ترددي انجام وظيفه مي‌كند. مرضيه افخم سخنگوي وزارت امورخارجه، ضمن محكوم كردن اين اقدام تروريستي اظهار كرد: اطلاعات دقيق حاكي از انفجار بمبي دست‌ ساز در مقابل ساختمان اقامتگاه سابق سفير جمهوري اسلامي ايران در طرابلس است كه موجب خسارتي جزيي شده و خوشبختانه هيچ‌ گونه تلفات جاني و مالي دربر نداشته است. به گزارش فارس و به نقل از شبكه اسكاي‌نيوز، گروه تكفيري داعش مسووليت اين اقدام تروريستي را برعهده گرفت.

اين روزنامه با مطرح كردن خبر پاسخ «دي.ان.اي» زوج اصفهاني را به پسرشان نرساند، نوشت: همزمان با اعلام گزارش پزشكي قانوني مشخص شد زوج اصفهاني كه 11 سال قبل فرزندشان در مشهد ربوده شده بود، همچنان بايد چشم ‌انتظار يافتن فرزند خود باشند. شناسايي پسر 13 ساله‌اي در چابهار كه شباهت‌هاي زيادي به فرزند اين زوج داشت آنها را به يافتن كودكشان اميدوار كرده بود، اما آزمايش دي.ان.اي اين موضوع را رد كرد.



**9165**9131
۰ نفر