۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۱۰
کد خبر: 81520234
T T
۰ نفر

جلوه ها و حاشيه هاي سخنراني روحاني در جمع مردم قم

۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۱۰
کد خبر: 81520234
جلوه ها و حاشيه هاي سخنراني روحاني در جمع مردم قم

قم - ايرنا - حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز در حالي ميزبان رييس جمهوري اسلامي ايران بود كه سخنراني وي با جلوه ها و حاشيه هايي همراه شد.

به گزارش ايرنا، در حالي كه قرار بود سخنراني حجت الاسلام والمسلمين روحاني از ساعت 10:30 در داخل صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز شود بسياري از مردم از ساعات اوليه صبح با شور و اشتياق خاصي در اين صحن و در مسيري كه به عنوان مسير استقبال تعيين شده بود تجمع كرده بودند.

** سه راه بازار - خيابان ارم - حرم مطهر، مسيري در مسافت نزديك به 500 متر براي استقبال از رييس جمهوري تعيين شده بود و مردم علاقه مند به كاروان دولت تدبير و اميد در طول اين مسير به شايستگي و گرمي از دكتر روحاني استقبال كردند و حركت خودرو حامل رييس جمهوري به خاطر ازدحام جمعيت با كندي صورت مي گرفت.

**به يمن ورود رييس جمهوري به قم برخي از كسبه و مغازه داران اين شهر با بر پا كردن ايستگاه هاي صلواتي و توزيع شير و شيريني در مسير ورود از مردم پذيرايي مي كردند.

**سيل جمعيت به حدي بود كه علاوه بر صحن امام رضا(ع)، خيابان ارم و ميدان آستانه نيز مملو از شهروندان قمي شده بود كه براي استقبال از رييس جمهوري و شنيدن سخنان وي لحظه شماري مي كردند.

** جمعي از سربازان يگان هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در كنار نيروهاي انتظامي و يگان هاي حفاظتي سپاه پاسداران امنيت و نظم محل برگزاري سخنراني را تامين كردند.

** پيرامون صحن امام رضا(ع) تصاويري از شهداي انقلاب و دفاع مقدس استان قم بر روي بنرهايي نصب شده بود و پيش از آغاز سخنراني رييس جمهوري، يك گروه تواشيح به اجراي برنامه زنده در جمع مردم پرداخت.

** در دستان مردم انقلابي قم نيز تصاويري از امام خميني(ره)، رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوري قرار داشت، آنان همچنين پرچم هاي سه رنگ جمهوري اسلامي را در دست داشتند و ضمن بالا بردن دست نوشته هايي حمايت خود از دولت و شور و اشتياق نسبت به دكتر روحاني را به نمايش گذاشتند.

** نيروهاي امدادي چون هلال احمر نيز حضور چشمگيري براي حفظ سلامتي مردم حاضر در صحن امام رضا(ع) داشتند.

** اقشار مختلف مردم چون روحانيون، طلاب جوان و اساتيد حوزه، كارگران، دانش آموزان، دانشجويان و ورزشكاران با جلوه خاصي در محل برگزاري سخنراني حضور داشتند.

** عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور، حجت الاسلام والمسلمين محمود علوي وزير اطلاعات، حجت الاسلام والسملين محمد اسماعيل شوشتري رييس دفتر بازرسي ويژه رييس جمهوري و احمد اميرآبادي نماينده مردم قم در مجلس اولين افرادي بودند كه پيش از آمدن دكتر روحاني در جايگاه مستقر شدند.

** رييس جمهوري در بدو ورود به حرم مطهر، ابتدا حرم مطهر حضرت معصومه (س) را زيارت كرد و سپس به جمع مردم مشتاقي آمد كه ساعتي را براي ديدن او انتظار مي كشيدند. رييس جمهوري را در ورود به جايگاه حجج اسلام والمسلمين سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه و سيد محمد سعيدي توليت آستان حضرت معصومه(س)، عليرضا اعرافي امام جمعه موقت قم و محمد صادق صالحي منش استاندار قم همراهي مي كردند.

** مردم با ديدن رييس جمهوري اقدام به سر دادن شعارهايي چون 'صلي علي محمد ياور رهبر آمد' و ' دسته گل محمدي به شهر قم خوش آمدي' كردند، هم چنين پس از استقرار رييس جمهوري در جايگاه، حجت الاسلام واالمسلمين مجيد انصاري معاون پارلماني رييس جمهوري،حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري، محمد نهاونديان رييس دفتر رييس جمهوري و محمد شريعتمداري معاون اجرايي رييس جمهوري و شهيندخت مولاوردي معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده نيز در جمع حاضران در جايگاه حضور يافتند.

** هنگامي كه رييس جمهوري پس از خير مقدم حجج اسلام والمسلمين سعيدي و صالحي منش پشت تريبون آمد جمعيت به وجد آمده و شعارهايي چون 'روحاني، روحاني، حمايتت مي كنيم' و 'دسته گل محمدي به شهر ما خوش آمدي' سر دادند.

** جمع زيادي از دختران و پسران جوان حاضر در محل سخنراني نيز شال هايي به رنگ بنفش در دست داشتند.

** هنگامي كه روحاني از 10 سال زندگي خود در قم به عنوان بهترين ايام عمر خود ياد كرد جمعيت به شدت او را مورد تشويق قرار داده و شعار روحاني روحاني حمايت حمايت را سر دادند، ادامه سخنان رييس جمهوري مبني بر اين كه دولت پشتوانه خود را در قم مي بيند نيز با تشويق حضار همراه بود.

** در ميانه سخنراني روحاني، جمعي از مردم شعار 'توافق هسته اي حمايت، حمايت' را سر دادند كه در اين لحظه رييس جمهوري عنوان كرد كه ان شاء الله در ادامه سخنراني به بحث هسته اي هم خواهيم رسيد.

7408/6133/1358
۰ نفر